Komoly áremelésről beszélt a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója
Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója azokról a nagyon komoly gazdasági kihívásokról beszélt az Indexnek adott interjújában, amelyek 2023-ban komolyabb áremelésre kényszerítik az óriáscéget a magyar piacon is.

Békefi László
ügyvezető igazgató
Coca-Cola HBC
A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozóüzemet működtető vállalat vezetője az Indexnek arról is beszélt, hogy
- megcsapta a palackozó céget a kedvezőtlen gazdasági környezet szele, ami a termékek áraiban is megmutatkozik,
- tovább halad az automatizáció útján a Coca-Cola, ez pedig hogyan érinti a munkavállalókat,
- hogyan alakult a társaság pénzügyi eredménye,
- a változó fogyasztói trendhez igazítja stratégiáját a vállalat, de vajon miként reagál a környezetvédelmi aktivisták vádjaira,
- mennyi beruházást hajtottak végre Magyarországon, valamint hány liter terméket palackoztak be eddig.
„Emelkedett a cukor, a koncentrátum, a szénsav és a kávé ára is, mondhatni a termékeink előállításhoz szükséges összes alapanyag jelentősen drágult. Nőtt a csomagoláshoz használt alapanyagok beszerzési ára is, és ahogy mindenki tapasztalja, a felhasznált energia, valamint a szállítmányozási költségek is emelkedtek az üzemanyagok drágulása miatt. Nekünk is megugrottak a rezsiköltségeink: nagyjából kétszer annyit fizetünk most, mint egy évvel korábban. Lényegében napról napra változnak az energiahordozók árai, főként a földgázé. Ezért többfajta forgatókönyvvel is készülünk a következő évre, de szerződéseink időtartamát igyekszünk az ár és kiszámíthatóság függvényében optimalizálni”
– fejtette ki a lapnak Békefi.
„A népegészségügyi termékadó idei kiterjesztése további nehézséget jelentett az iparág számára. Emellett a mértékadó devizákhoz képest gyengült a forint, ami ugyancsak hatással van a vállalat működésére. Alapanyagainkat változó arányban vásároljuk hazai és külföldi forrásból kategóriától függően, ugyanakkor törekszünk rá, hogy minél több hazai beszállítóval működjünk együtt. VANNAK OLYAN TÉTELEK, AMELYEK BESZERZÉSÉT NEM TUDJUK ITTHONRÓL MEGOLDANI, AZ ÜDÍTŐITALAINK ELŐÁLLÍTÁSÁHOZ SZÜKSÉGES SZIRUPOT PÉLDÁUL A THE COCA-COLA COMPANYTÓL VÁSÁROLJUK. Általánosságban elmondható, hogy a forint gyengülése minden importtermékre hatással van. Ezenkívül anyavállalatunkat FTSE 100 szereplőként a londoni tőzsdén jegyzik, feléjük euróban számolunk el, ami hatással van a pénzügyi eredményeinkre”
– tette hozzá.
Mindezek fényében érthető, hogy a cég termékei árát emelni készül az új esztendőben. A teljes interjú itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >NGM: a kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok is részt vesznek az áremelések elleni küzdelemben
A kormány üdvözli, hogy a kereskedelmi bankok önkéntes alapon vállalják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >