Komoly áremelésről beszélt a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója
Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója azokról a nagyon komoly gazdasági kihívásokról beszélt az Indexnek adott interjújában, amelyek 2023-ban komolyabb áremelésre kényszerítik az óriáscéget a magyar piacon is.
A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozóüzemet működtető vállalat vezetője az Indexnek arról is beszélt, hogy
- megcsapta a palackozó céget a kedvezőtlen gazdasági környezet szele, ami a termékek áraiban is megmutatkozik,
- tovább halad az automatizáció útján a Coca-Cola, ez pedig hogyan érinti a munkavállalókat,
- hogyan alakult a társaság pénzügyi eredménye,
- a változó fogyasztói trendhez igazítja stratégiáját a vállalat, de vajon miként reagál a környezetvédelmi aktivisták vádjaira,
- mennyi beruházást hajtottak végre Magyarországon, valamint hány liter terméket palackoztak be eddig.
„Emelkedett a cukor, a koncentrátum, a szénsav és a kávé ára is, mondhatni a termékeink előállításhoz szükséges összes alapanyag jelentősen drágult. Nőtt a csomagoláshoz használt alapanyagok beszerzési ára is, és ahogy mindenki tapasztalja, a felhasznált energia, valamint a szállítmányozási költségek is emelkedtek az üzemanyagok drágulása miatt. Nekünk is megugrottak a rezsiköltségeink: nagyjából kétszer annyit fizetünk most, mint egy évvel korábban. Lényegében napról napra változnak az energiahordozók árai, főként a földgázé. Ezért többfajta forgatókönyvvel is készülünk a következő évre, de szerződéseink időtartamát igyekszünk az ár és kiszámíthatóság függvényében optimalizálni”
– fejtette ki a lapnak Békefi.
„A népegészségügyi termékadó idei kiterjesztése további nehézséget jelentett az iparág számára. Emellett a mértékadó devizákhoz képest gyengült a forint, ami ugyancsak hatással van a vállalat működésére. Alapanyagainkat változó arányban vásároljuk hazai és külföldi forrásból kategóriától függően, ugyanakkor törekszünk rá, hogy minél több hazai beszállítóval működjünk együtt. VANNAK OLYAN TÉTELEK, AMELYEK BESZERZÉSÉT NEM TUDJUK ITTHONRÓL MEGOLDANI, AZ ÜDÍTŐITALAINK ELŐÁLLÍTÁSÁHOZ SZÜKSÉGES SZIRUPOT PÉLDÁUL A THE COCA-COLA COMPANYTÓL VÁSÁROLJUK. Általánosságban elmondható, hogy a forint gyengülése minden importtermékre hatással van. Ezenkívül anyavállalatunkat FTSE 100 szereplőként a londoni tőzsdén jegyzik, feléjük euróban számolunk el, ami hatással van a pénzügyi eredményeinkre”
– tette hozzá.
Mindezek fényében érthető, hogy a cég termékei árát emelni készül az új esztendőben. A teljes interjú itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: továbbra is alacsony szinten az infláció
Az infláció az előzetes kormányzati jelzéseknek megfelelően kedvező, alacsony szinten…
Tovább olvasom >Mérsékelten nőtt az infláció októberben Csehországban
Szeptemberről októberre 0,3 százalékkal nőtt az infláció Csehországban, amely éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >