Komoly áremelésről beszélt a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója
Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója azokról a nagyon komoly gazdasági kihívásokról beszélt az Indexnek adott interjújában, amelyek 2023-ban komolyabb áremelésre kényszerítik az óriáscéget a magyar piacon is.

Békefi László
ügyvezető igazgató
Coca-Cola HBC
A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozóüzemet működtető vállalat vezetője az Indexnek arról is beszélt, hogy
- megcsapta a palackozó céget a kedvezőtlen gazdasági környezet szele, ami a termékek áraiban is megmutatkozik,
- tovább halad az automatizáció útján a Coca-Cola, ez pedig hogyan érinti a munkavállalókat,
- hogyan alakult a társaság pénzügyi eredménye,
- a változó fogyasztói trendhez igazítja stratégiáját a vállalat, de vajon miként reagál a környezetvédelmi aktivisták vádjaira,
- mennyi beruházást hajtottak végre Magyarországon, valamint hány liter terméket palackoztak be eddig.
„Emelkedett a cukor, a koncentrátum, a szénsav és a kávé ára is, mondhatni a termékeink előállításhoz szükséges összes alapanyag jelentősen drágult. Nőtt a csomagoláshoz használt alapanyagok beszerzési ára is, és ahogy mindenki tapasztalja, a felhasznált energia, valamint a szállítmányozási költségek is emelkedtek az üzemanyagok drágulása miatt. Nekünk is megugrottak a rezsiköltségeink: nagyjából kétszer annyit fizetünk most, mint egy évvel korábban. Lényegében napról napra változnak az energiahordozók árai, főként a földgázé. Ezért többfajta forgatókönyvvel is készülünk a következő évre, de szerződéseink időtartamát igyekszünk az ár és kiszámíthatóság függvényében optimalizálni”
– fejtette ki a lapnak Békefi.
„A népegészségügyi termékadó idei kiterjesztése további nehézséget jelentett az iparág számára. Emellett a mértékadó devizákhoz képest gyengült a forint, ami ugyancsak hatással van a vállalat működésére. Alapanyagainkat változó arányban vásároljuk hazai és külföldi forrásból kategóriától függően, ugyanakkor törekszünk rá, hogy minél több hazai beszállítóval működjünk együtt. VANNAK OLYAN TÉTELEK, AMELYEK BESZERZÉSÉT NEM TUDJUK ITTHONRÓL MEGOLDANI, AZ ÜDÍTŐITALAINK ELŐÁLLÍTÁSÁHOZ SZÜKSÉGES SZIRUPOT PÉLDÁUL A THE COCA-COLA COMPANYTÓL VÁSÁROLJUK. Általánosságban elmondható, hogy a forint gyengülése minden importtermékre hatással van. Ezenkívül anyavállalatunkat FTSE 100 szereplőként a londoni tőzsdén jegyzik, feléjük euróban számolunk el, ami hatással van a pénzügyi eredményeinkre”
– tette hozzá.
Mindezek fényében érthető, hogy a cég termékei árát emelni készül az új esztendőben. A teljes interjú itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Gyorsuló infláció Magyarországon: brutális élelmiszerdrágulás és kérdéses hatékonyságú intézkedések
2025 februárjában ismét gyorsult az infláció Magyarországon: a fogyasztói árak…
Tovább olvasom >Elemző az M1-en: ez az árképzés pofátlan a multik részéről
Az élelmiszerkereskedő cégek számára hatalmas extraprofitot jelentő élelmiszer-árképzést ésszerű keretek…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert az árrés-korlátozás komoly ellenőrzését ígéri
Megvédjük a családokat és a nyugdíjasokat, meg fogjuk akadályozni az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >