Kölnben járt a Szamos Marcipán
A január végén Kölnben megrendezett ISM nemzetközi édesség- és snack-szakvásáron 1647 kiállító és közel 38 ezer érdeklődő vett részt. A Szamos Marcipán idén saját standdal volt jelen a rendezvényen. A cél elsősorban a megújult termékpaletta és az egyedi fejlesztések tesztelése volt, valamint a lehetséges stratégiai partnerek érdeklődésének feltárása. Jutott ugyanakkor idő az iparági trendek feltérképezésére is, amiről Kelényi Kolos a Szamos Marcipán Kft. kereskedelmi és stratégiai igazgatója számolt be.
– A minőség mindig divatos, és reméljük nem is megy ki a divatból soha – foglalta össze az alapanyag-kínálattal kapcsolatos tapasztalatait Kelényi Kolos. – Ugyanakkor a gyártók figyelme az idei kiállításon szerzett tapasztalataink szerint a csomagolás irányába mozdult el. Több kreativitást láthattunk csomagolásban és kiszerelésben, mint termékfejlesztésben.
A csomagolás esetében a látvány és a fogyasztók figyelmének felkeltése mellett gazdálkodási és környezetvédelmi szempontok is szerepet játszanak. Cél, hogy újrahasznosított vagy kisebb környezeti terhelésű anyagokkal dolgozzanak a gyártók, ugyanakkor ne kelljen kompromisszumot kötni a külcsín kárára.
A csomagolásbeli változások másik húzóereje a funkcionális élelmiszerek kategóriájának fejlődése az édességek piacán. Sportszeletek, kiránduláshoz kínált energiaszeletek, instant uzsonnák, éhségcsökkentő harapnivalók voltak idén a legnépszerűbbek a kiállításon. 533 új terméket mutattak be idén a kiállítók, köztük a Szamos Harcipán márkanevű új energiaszeletét.
– A Harcipán jól illeszkedik abba a trendbe, hogy az édességeket, snackeket az élvezeteken túl plusz funkcióval is ellássuk, igazodva a fogyasztók életmódjából fakadó elvárásokhoz – mondta Kelényi Kolos. //
Kapcsolódó cikkeink
Keményebb idők, puhább cukorkák
Az elmúlt években szépen épültek a gyártói márkák, most azonban…
Tovább olvasom >Fenntartható kakaóalternatíva lett az idei év innovációja az ISM-en
Idén január végén került sor az édességipar első számú nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >