Koktélban az energia
Az energiaital olyan üdítőital, amely egy bizonyos ideig fokozza az emberi szervezet anyagcseréjét, az ébrenlétet és a teljesítőképességet – fogyasztása Magyarországon is évről évre nő. Viszonylag fiatal italkategória, „működését” még nem is ismerjük pontosan, mégis gyorsan az egészségvédők pofozógépévé vált, különösen, hogy hatása miatt gyakran keverik alkohollal. Akárhogy is, a trend állandónak, a kategória fejlődése pedig megállíthatatlannak tűnik.
Fajtaválasztékának növekedése és a termékfejlesztés irányai hasonlóak az üdítőitalok és égetett szeszek világában tapasztaltakhoz: megjelentek a természetes, „zöld” változatok, a hagyományos gyümölcsízek után a speciálisok, majd az extrémek – nemrég currywurst ízűt találtunk a neten –, majd az alkoholos RTD-termékek is (nálunk ez utóbbi nemigen jött divatba). Az is jellemző, hogy nagy láncok is készítik saját energiaitalukat, az USA-ban a Starbucks például 2013 óta.
És ha már a vendégek kérik, márpedig nagyon kérik, természetesen alkohollal is keverik őket: gyakorlatilag mindenhol, ahol koktélokat készítenek. Ehhez maguk a gyártók is adnak segítséget; az energiaitalos cégek honlapjain igencsak jól komponált receptek olvashatók. A terület ismert specialistája, Steph Russ Los Angeles-i mixer könyvet is megjelentetett energiaitalokkal készült koktélokról – ő nem egyszerűen jópofa italnevekkel operál (mint például a valóban sokatmondó Álmatlan éjszaka és hasonlók), ahogy kollégáinak többsége teszi, hanem bátran nyúl a különféle égetett szeszeken kívül más italokhoz is: pezsgőhöz, sörhöz, sőt, használ gyorsan felszívódó aminosavakat, legális orvosi marihuánát, vagy éppen Viagrát és ahhoz hasonló hatású szereket. //
Kapcsolódó cikkeink
Monster Rio Punch
Monster Rio Punch egy teljesen új ízszenzáció. Egzotikus gyümölcsízek keveréke…
Tovább olvasom >Az AB InBev és a 1st Phorm közösen fejleszt új energiaital-márkát
Az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) a sporttáplálkozással és étrend-kiegészítőkkel foglalkozó…
Tovább olvasom >Monster Ultra Strawberry Dreams
Úgy tartja a hiedelem, hogy amikor két eper egybenő és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új képzéssorozat a balatoni turizmusért: gyakorlatközpontú tréningek Keszthelyen
A balatoni turizmus fejlődésének egyik kulcsa a szolgáltatók versenyképességének növelése…
Tovább olvasom >Ginfesztivál júniusban
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns új…
Tovább olvasom >Vonzások és választások
Az Eventrend cégcsoport 2024 végén reprezentatív kérdőíves kutatást végzett közel…
Tovább olvasom >