Koktélban az energia
Az energiaital olyan üdítőital, amely egy bizonyos ideig fokozza az emberi szervezet anyagcseréjét, az ébrenlétet és a teljesítőképességet – fogyasztása Magyarországon is évről évre nő. Viszonylag fiatal italkategória, „működését” még nem is ismerjük pontosan, mégis gyorsan az egészségvédők pofozógépévé vált, különösen, hogy hatása miatt gyakran keverik alkohollal. Akárhogy is, a trend állandónak, a kategória fejlődése pedig megállíthatatlannak tűnik.
Fajtaválasztékának növekedése és a termékfejlesztés irányai hasonlóak az üdítőitalok és égetett szeszek világában tapasztaltakhoz: megjelentek a természetes, „zöld” változatok, a hagyományos gyümölcsízek után a speciálisok, majd az extrémek – nemrég currywurst ízűt találtunk a neten –, majd az alkoholos RTD-termékek is (nálunk ez utóbbi nemigen jött divatba). Az is jellemző, hogy nagy láncok is készítik saját energiaitalukat, az USA-ban a Starbucks például 2013 óta.
És ha már a vendégek kérik, márpedig nagyon kérik, természetesen alkohollal is keverik őket: gyakorlatilag mindenhol, ahol koktélokat készítenek. Ehhez maguk a gyártók is adnak segítséget; az energiaitalos cégek honlapjain igencsak jól komponált receptek olvashatók. A terület ismert specialistája, Steph Russ Los Angeles-i mixer könyvet is megjelentetett energiaitalokkal készült koktélokról – ő nem egyszerűen jópofa italnevekkel operál (mint például a valóban sokatmondó Álmatlan éjszaka és hasonlók), ahogy kollégáinak többsége teszi, hanem bátran nyúl a különféle égetett szeszeken kívül más italokhoz is: pezsgőhöz, sörhöz, sőt, használ gyorsan felszívódó aminosavakat, legális orvosi marihuánát, vagy éppen Viagrát és ahhoz hasonló hatású szereket. //
Kapcsolódó cikkeink
A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >Újít a HELL: megérkezett az 500 ml-es termékvonal
A HELL márkanév már hosszú ideje ismert az energiaital-piacon, köszönhetően…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Keurig Dr Pepper a Ghost energiaital-márkát
A 7Up gyártója első körben 60%-os részesedést vásárol a márkában…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >