A koktélokat fagyasztják, ugye?
Ahogy arra mostanában több megközelítésből is utaltunk: a nagyvilágban egyre népszerűbbek az alkoholtartalmú fagylaltok, jégkrémek.
A fejlett koktélkultúrájú országokban arra is rég rájöttek a kreatív “termékfejlesztők”, hogy nyáron egy-egy koktél jobban eshet jégkrém formájában. Az Egyesült Államokban két évtizede népszerűek a klasszikus koktélok jeges változatai – igaz, az amerikaiak jégből is, fagylaltból is jóval többet fogyasztanak, mint mi. Készítik őket mixerek, cukrászok, sőt nagyvállalkozások is – Cosmopolitanből például többféle „gyárit” is látni az interneten.
Két koktélreceptet is ajánlunk: látványosat, de nem bonyolultat, hátha az olvasó is kedvet kap a „műfajhoz”.
Kék Martini
Hozzávalók 5-6 db pálcikás jégkrémhez: 3 1/2 dl víz, 6 dkg finomított kristálycukor, 1/2 megmosott és 6 cikkelyre vágott citrom héjastól, 3 evőkanál gin, 2 evőkanál száraz vermut, 1 evőkanál Blue Curaçao, valamint pálcikás fagylaltforma.
Elkészítése: Egy kisebb serpenyőben melegítse fel a vizet, adja hozzá a cukrot és a citromszeleteket, majd sűrűn kevergetve, főzze sziruppá. Hűtse ki, a citromdarakákat eltávolítva adja a sziruphoz a gint, a vermutot és a Curaçaot. Óvatosan keverje össze és a öntse fagylaltformákba.
Eper-Margarita koktél
Hozzávalók 8 db pálcikás jégkrémhez: 60 dkg megmosott, félbevágott friss eper, 1,2 dl Tequila (fehér), 12 dkg finomított kristálycukor, 1 evőkanál lime- vagy citromlé, pálcikás fagylaltforma.
Elkészítése: A hozzávalókat tegye mixergépbe, és keverje simára, majd öntse formába – ha nem szereti az epermagot, passzírozza át egy szitán a masszát.
Kapcsolódó cikkeink
Jégkrémadományt oszt a hátrányos helyzetű gyerekeknek a Magyar Máltai Szeretetszolgálat
Jégkrémet oszthat a hátrányos helyzetű gyerekeknek a Magyar Máltai Szeretetszolgálat…
Tovább olvasom >Jégkrémgyárban járt a miniszter
Az elmúlt hónapokban, a veszélyhelyzetben felértékelődött a hazai élelmiszeripar szerepe,…
Tovább olvasom >Újrahasznosított műanyag csomagolásban érkezik a poharas Magnum
A tavalyi tesztek után az idén több mint 7 millió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az igazságkereső Z generáció
A 18-23 éves amerikai fiatalok fele leellenőrzi a márkák mögött…
Tovább olvasom >Az Aldi is támogatja dolgozói beoltását az USA-ban
Több amerikai kereskedőhöz hasonlóan az Aldi U.S. is bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Netflix hatás a termékeladásban
A Netflix sorozatok kimutatható hatással vannak a tartalomhoz kapcsolódó termékkategóriák…
Tovább olvasom >