Kockázatkezeléssel növelhető a bizalom a digitális gazdaságban
Növelik a felhasználói bizalmat és csökkentik a digitális átalakulás költségeit a kockázatkezelők, az üzleti döntésekbe mégsem vonják be őket megfelelően – állapítja meg az EY 1200 döntéshozóval végzett nemzetközi felmérése. A kockázatkezelési és irányítási funkciónak gyökeresen meg kell változnia ahhoz, hogy stratégiai értéket hozzon létre.
Növeli a felhasználói élményt, csökkenti a végrehajtás költségeit és erősíti a projektek iránti bizalmat, ha a szervezetek vezetői bevonják a kockázatkezeléssel foglalkozó szakembereket digitális átalakítással foglalkozó programjaikba – állítja az EY kutatása során megkérdezett vezetők 59 százaléka. A válaszadók több mint fele ugyanakkor úgy látja, hogy a terület vezetői csak a legritkább esetben aktív részesei a hasonló kezdeményezéseknek.
Célszerű az összes kockázati funkciót, mint például belső ellenőrzés, jog, egészség és biztonság integrálni a kitöltők szerint. A feltörekvő technológiák elterjedése – mint például a mesterséges intelligencia és a fejlett analitika – ugyanis jelentősen hozzájárulhat a kockázatkezelés további fejlődéséhez, aminek hatására a funkció értékes információkkal láthatja el a döntéshozókat.
„A kockázatkezelés nem működhet elszigetelten, a terület szakembereinek minden eszköze – például adatokon alapuló szimuláció – meg van ahhoz, hogy érdemi segítséget nyújtson a vezetők számára döntéseik következményeinek előrejelzésében. A szervezetek akkor lesznek képesek a radikális növekedésre, ha elfogadják, hogy az új korszak olyan bizonytalanságokat hoz, amire sok esetben csak külső erőforrás bevonásával tudnak felkészülni” – emelte ki Bindics Judit, az EY kockázatkezelési szolgáltatásokért felelős vezetője.
—
Kapcsolódó cikkeink
Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >