Kockázatkezeléssel növelhető a bizalom a digitális gazdaságban
Növelik a felhasználói bizalmat és csökkentik a digitális átalakulás költségeit a kockázatkezelők, az üzleti döntésekbe mégsem vonják be őket megfelelően – állapítja meg az EY 1200 döntéshozóval végzett nemzetközi felmérése. A kockázatkezelési és irányítási funkciónak gyökeresen meg kell változnia ahhoz, hogy stratégiai értéket hozzon létre.
Növeli a felhasználói élményt, csökkenti a végrehajtás költségeit és erősíti a projektek iránti bizalmat, ha a szervezetek vezetői bevonják a kockázatkezeléssel foglalkozó szakembereket digitális átalakítással foglalkozó programjaikba – állítja az EY kutatása során megkérdezett vezetők 59 százaléka. A válaszadók több mint fele ugyanakkor úgy látja, hogy a terület vezetői csak a legritkább esetben aktív részesei a hasonló kezdeményezéseknek.
Célszerű az összes kockázati funkciót, mint például belső ellenőrzés, jog, egészség és biztonság integrálni a kitöltők szerint. A feltörekvő technológiák elterjedése – mint például a mesterséges intelligencia és a fejlett analitika – ugyanis jelentősen hozzájárulhat a kockázatkezelés további fejlődéséhez, aminek hatására a funkció értékes információkkal láthatja el a döntéshozókat.
„A kockázatkezelés nem működhet elszigetelten, a terület szakembereinek minden eszköze – például adatokon alapuló szimuláció – meg van ahhoz, hogy érdemi segítséget nyújtson a vezetők számára döntéseik következményeinek előrejelzésében. A szervezetek akkor lesznek képesek a radikális növekedésre, ha elfogadják, hogy az új korszak olyan bizonytalanságokat hoz, amire sok esetben csak külső erőforrás bevonásával tudnak felkészülni” – emelte ki Bindics Judit, az EY kockázatkezelési szolgáltatásokért felelős vezetője.
—
Kapcsolódó cikkeink
EY: Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják
Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják…
Tovább olvasom >Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sokkal többen mondanának fel, mint tavaly, ha megszűnne a home office
A munkavállalók túlnyomó többsége távmunka-párti, és egyre többen is végeznék…
Tovább olvasom >10 bevált stratégia a munkavállalók motivációjának növelésére
A munkavállalói motiváció a szervezeti siker egyik kulcsa: közvetlenül befolyásolja…
Tovább olvasom >