Kockázatkezeléssel növelhető a bizalom a digitális gazdaságban
Növelik a felhasználói bizalmat és csökkentik a digitális átalakulás költségeit a kockázatkezelők, az üzleti döntésekbe mégsem vonják be őket megfelelően – állapítja meg az EY 1200 döntéshozóval végzett nemzetközi felmérése. A kockázatkezelési és irányítási funkciónak gyökeresen meg kell változnia ahhoz, hogy stratégiai értéket hozzon létre.
Növeli a felhasználói élményt, csökkenti a végrehajtás költségeit és erősíti a projektek iránti bizalmat, ha a szervezetek vezetői bevonják a kockázatkezeléssel foglalkozó szakembereket digitális átalakítással foglalkozó programjaikba – állítja az EY kutatása során megkérdezett vezetők 59 százaléka. A válaszadók több mint fele ugyanakkor úgy látja, hogy a terület vezetői csak a legritkább esetben aktív részesei a hasonló kezdeményezéseknek.
Célszerű az összes kockázati funkciót, mint például belső ellenőrzés, jog, egészség és biztonság integrálni a kitöltők szerint. A feltörekvő technológiák elterjedése – mint például a mesterséges intelligencia és a fejlett analitika – ugyanis jelentősen hozzájárulhat a kockázatkezelés további fejlődéséhez, aminek hatására a funkció értékes információkkal láthatja el a döntéshozókat.
„A kockázatkezelés nem működhet elszigetelten, a terület szakembereinek minden eszköze – például adatokon alapuló szimuláció – meg van ahhoz, hogy érdemi segítséget nyújtson a vezetők számára döntéseik következményeinek előrejelzésében. A szervezetek akkor lesznek képesek a radikális növekedésre, ha elfogadják, hogy az új korszak olyan bizonytalanságokat hoz, amire sok esetben csak külső erőforrás bevonásával tudnak felkészülni” – emelte ki Bindics Judit, az EY kockázatkezelési szolgáltatásokért felelős vezetője.
—
Kapcsolódó cikkeink
Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >