Kockázatkezeléssel növelhető a bizalom a digitális gazdaságban
Növelik a felhasználói bizalmat és csökkentik a digitális átalakulás költségeit a kockázatkezelők, az üzleti döntésekbe mégsem vonják be őket megfelelően – állapítja meg az EY 1200 döntéshozóval végzett nemzetközi felmérése. A kockázatkezelési és irányítási funkciónak gyökeresen meg kell változnia ahhoz, hogy stratégiai értéket hozzon létre.
Növeli a felhasználói élményt, csökkenti a végrehajtás költségeit és erősíti a projektek iránti bizalmat, ha a szervezetek vezetői bevonják a kockázatkezeléssel foglalkozó szakembereket digitális átalakítással foglalkozó programjaikba – állítja az EY kutatása során megkérdezett vezetők 59 százaléka. A válaszadók több mint fele ugyanakkor úgy látja, hogy a terület vezetői csak a legritkább esetben aktív részesei a hasonló kezdeményezéseknek.
Célszerű az összes kockázati funkciót, mint például belső ellenőrzés, jog, egészség és biztonság integrálni a kitöltők szerint. A feltörekvő technológiák elterjedése – mint például a mesterséges intelligencia és a fejlett analitika – ugyanis jelentősen hozzájárulhat a kockázatkezelés további fejlődéséhez, aminek hatására a funkció értékes információkkal láthatja el a döntéshozókat.
„A kockázatkezelés nem működhet elszigetelten, a terület szakembereinek minden eszköze – például adatokon alapuló szimuláció – meg van ahhoz, hogy érdemi segítséget nyújtson a vezetők számára döntéseik következményeinek előrejelzésében. A szervezetek akkor lesznek képesek a radikális növekedésre, ha elfogadják, hogy az új korszak olyan bizonytalanságokat hoz, amire sok esetben csak külső erőforrás bevonásával tudnak felkészülni” – emelte ki Bindics Judit, az EY kockázatkezelési szolgáltatásokért felelős vezetője.
—
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >„Ez egy politikai termék” – Az árrésstopról és a kiskereskedelem válságáról beszélt az MNKSZ főtitkára
Szakmailag nem indokolható, mégis maradhat – így foglalható össze az…
Tovább olvasom >A FAO elismerésben részesíti a fiatal gazdákat
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) jelöléseket vár a Fiatal…
Tovább olvasom >