Knorr XXL – családi alapok

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 09. 17. 09:45

A Knorr Bolognai XXL sikerét követően 2014. július 10–23. között a Knorr új XXL variánsok és ezzel egy teljes range létrehozását tűzte ki célul. Az XXL családi (5 adagos) kiszerelés egyedülálló a piacon, a portfólió bővítését ez is indokolta. Az új ízvariánsok – Knorr Chili con carne XXL és Knorr Tejszínes-sonkás tészta XXL –, amelyeket a kampány népszerűsített, elsőként csak a Tescóban voltak elérhetőek, ezzel is az exkluzivitást hangsúlyozva. A promóció teljes körű kommunikációs támogatást kapott. Az erőteljes in-store megjelenések (top 18 áruház: lámakapus, raklapos kihelyezés a fősoron; többi áruház: saját display a keresztfősoron) sikere a látványos másodlagos kihelyezések fontosságát bizonyította a kategóriában.

A Knorr XXL családi alapok range bevezetésén túl a teljes Knorr szárazalap-­portfólió növelése volt a cél, mind forgalomban, mind a Tesco piacrészében.

Az elért eredmények önmagukért beszélnek: a Knorr száraz alapok (és a teljes kategória) forgalmának két számjegyű növekedése, az értékbeni piacrész növekedése, a polchely tartása és a piacvezető szerep visszaszerzése a Tescóban.

A raklapos kihelyezéssel rendelkező boltok 3 számjegyű százalékos növekedést mutattak egy normál promócióhoz képest. A promóció első hetében a Tesco hipermarketekben a Knorr portfólióban top 1 termék lett a Bolognai XXL, és a másik két XXL SKU is a top 10-es élbolyba került. Az XXL range blokk megvalósult, a polchelyet megtartották, és új részesedést nyertek.

A díjat Barton Szilvia, az Unilever Magyarország Kft. trade marketing managere vette át.

Kapcsolódó cikkeink