Klímacéljai érdekében mellőzi a tejtermékeket áruházaiban az IKEA
Szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében nem használ, illetve helyettesíti a tejtermékeket az IKEA áruházaiban. A svéd vállalat 2022-es fenntarthatósági jelentése azt vizsgálja, hogyan válhat az IKEA 2030-ra klímapozitívvá öt kulcsfontosságú területen (energia, levegő, víz, élelmiszer és hulladék).
Az élelmiszerekkel foglalkozó fejezet az állati termékek környezeti hatásait tárgyalva megállapította, hogy a bolygóbarát növényi alapú ételek – például a vegán húsgolyók és hotdogok – bevezetése sikert aratott a vásárlók körében.
Az IKEA igyekszik további lehetőségeket feltárni, hogy csökkentse az élelmiszerek szénlábnyomát. Miután néhány országban sikeresen bevezette a vegán lágy fagylaltját, azt vizsgálja, hogyan lehetne még jobban csökkenteni a tejtermékek mennyiségét az áruházaiban.
A cég azt is tervbe vette, hogy 2025-re az éttermeiben a fő fogásokat 50%-ban növényi alapúvá teszi. //
A cikk a Trade magazin 2023/4. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >