A kkv-k többsége az árbevétel 1 százalékát sem fordítja számítástechnikai eszközökre
A magyar kis- és középvállalkozások fontosnak tartják az internethasználatot, 84 százalékuknak saját, szakember által üzemeltetett honlapja van, többségük ugyanakkor árbevételének 1 százaléknál kisebb részét fordítja számítástechnikai és távközlési eszközökre – derül ki a Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) felméréséből.
Az elemzés szerint minden vállalkozás használja valamilyen formában az internetet, leggyakrabban az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban, a honlapok üzemeltetésében és az ügyintézésben. A válaszadók több mint fele az interneten tájékozódik a piaci folyamatokról és az új jogszabályokról, itt keres üzleti partnereket és beszállítókat. Negyven százalékuk – főként a kereskedelmi és feldolgozóipari vállalkozások – a világhálón új munkatársakat is toboroz, üzleti tanácsot keres, vagy figyeli a konkurencia árait és üzleti magatartását. Elsősorban a kereskedelmi cégekre jellemző az internetes konkurenciafigyelés, reklámozás és árusítás, míg új munkatársak keresésére és tájékozódásra inkább a feldolgozóipari vállalkozások használják a netet – derül ki a felmérésből.
A felmérés szerint a több embert foglalkoztató, valamint a részben vagy egészben külföldi tulajdonban lévő cégek gyakrabban használják az internetet. A válaszok szerint saját honlapot a 100 és 249 fő közötti vállalkozások 89 százaléka, az 50 és 99 fő közöttiek 91 százaléka, a 20-49 fő közöttiek 74 százaléka tart fenn.
A világháló fontosságát mutatja, hogy a megkérdezettek 90 százalékának súlyos gondot jelentene, ha egy hétig nem érné el a világhálót – jelezték az összegzésben.
A GVI az eredményeket összehasonlította a 2010 októberében végzett hasonló felmérés adataival és megállapította, hogy az eltelt években megváltoztak a kkv-k internethasználati szokásai: többen használják munkaerő-toborzásra a világhálót, visszaszorult viszont a netes értékesítés és a versenytársak figyelése. A GVI ezt azzal magyarázza, hogy a 2010 óta eltelt években az ezekhez kapcsolódó elvárások nem teljesültek.
A magyar kkv-k internethasználattal kapcsolatos jellemzőit vizsgáló elemzés a Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet januári KKV Körkép című felvételének adatain alapul, amelyben 300 hazai vállalkozást kérdeztek meg arról, hogy működésük során hogyan használják az internetet – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Meddig várhatnak még ki a nagyvállalatok a beruházásokkal?
Fél éve stagnál a nagyvállalatok beruházási hajlandósága – derült ki…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Kivárás van – bizalom kevésbé
Makrogazdasági kitekintés az Egyensúly Intézet I. negyedéves elemzésében Lassuló GDP-növekedés,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >Az Innovációk napján átadtuk az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjakat
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >