KKM: a német gazdák vesztesége meghaladja az egymilliárd eurót az orosz importtilalom miatt
Az orosz embargó miatt a bajor gazdák vesztesége elérte a 200 millió eurót, országos szinten pedig a német gazdák egymilliárd eurónál is többet vesztettek, mióta Oroszország importtilalmat vezetett be a legtöbb európai ország termékeire – a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) pénteki közleménye szerint ezt közölte a Münchenben tárgyaló Budai Gyulával a Bajor Élelmezésügyi, Mezőgazdasági és Erdőgazdálkodási Minisztérium agrárpolitikai és nemzetközi kapcsolatokért felelős főosztályának vezetője.
A közlemény szerint az államtitkári rangban álló Konrad Schmid a KKM Oroszország által elrendelt embargóból fakadó külgazdasági intézkedésekért felelős biztosával folytatott megbeszélésen arról tájékoztatta magyar kollegáját, hogy a német tartományok közül Bajorországnak vannak a legerősebb orosz kapcsolatai mind gazdasági, mind kulturális, mind tudományos területen. Ezért Bajorországnak okozzák a legkomolyabb gazdasági károkat az uniós szankciók. A veszteségek minimalizálása érdekében Horst Seehofer bajor miniszterelnök fenn akarja tartani a párbeszédet Oroszországgal, emiatt tavaly és az idén kétszer is Oroszországba utazott, ahol mindkétszer tárgyalt Vlagyimir Putyin elnökkel.
A külgazdasági tárca közleménye szerint a tárgyalás után Budai Gyula közölte: a német veszteségek is mutatják, hogy az embargó nem érte el a célját, és nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Nem csak Bajorországnak, de egész Németországnak is komoly veszteségeket kellett elszenvednie.
Magyarország is megszenvedte az orosz importtilalmat. Bár az embargó új lehetőségeket is hozott a Távol-Keleten, illetve a Balkánon, a magyar élelmiszeripar a jelenleginél sokkal erősebb is lehetne, ha nem veszíti el az orosz piacot – fogalmazott Budai Gyula a közlemény szerint.
Az embargó bevezetéséig Bajorország 9. legfontosabb kereskedelmi partnere Oroszország volt, de már csak a 14. helyen áll – mutattak rá a tárca közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >ProVeg: a német Lidl kínálja a legkedvezőbb áron a vegán termékeket
A Lidl növényi alapú felvágottat, virslit, húspogácsát, halrudakat, friss sajtot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >