KKM: a német gazdák vesztesége meghaladja az egymilliárd eurót az orosz importtilalom miatt
Az orosz embargó miatt a bajor gazdák vesztesége elérte a 200 millió eurót, országos szinten pedig a német gazdák egymilliárd eurónál is többet vesztettek, mióta Oroszország importtilalmat vezetett be a legtöbb európai ország termékeire – a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) pénteki közleménye szerint ezt közölte a Münchenben tárgyaló Budai Gyulával a Bajor Élelmezésügyi, Mezőgazdasági és Erdőgazdálkodási Minisztérium agrárpolitikai és nemzetközi kapcsolatokért felelős főosztályának vezetője.
A közlemény szerint az államtitkári rangban álló Konrad Schmid a KKM Oroszország által elrendelt embargóból fakadó külgazdasági intézkedésekért felelős biztosával folytatott megbeszélésen arról tájékoztatta magyar kollegáját, hogy a német tartományok közül Bajorországnak vannak a legerősebb orosz kapcsolatai mind gazdasági, mind kulturális, mind tudományos területen. Ezért Bajorországnak okozzák a legkomolyabb gazdasági károkat az uniós szankciók. A veszteségek minimalizálása érdekében Horst Seehofer bajor miniszterelnök fenn akarja tartani a párbeszédet Oroszországgal, emiatt tavaly és az idén kétszer is Oroszországba utazott, ahol mindkétszer tárgyalt Vlagyimir Putyin elnökkel.
A külgazdasági tárca közleménye szerint a tárgyalás után Budai Gyula közölte: a német veszteségek is mutatják, hogy az embargó nem érte el a célját, és nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Nem csak Bajorországnak, de egész Németországnak is komoly veszteségeket kellett elszenvednie.
Magyarország is megszenvedte az orosz importtilalmat. Bár az embargó új lehetőségeket is hozott a Távol-Keleten, illetve a Balkánon, a magyar élelmiszeripar a jelenleginél sokkal erősebb is lehetne, ha nem veszíti el az orosz piacot – fogalmazott Budai Gyula a közlemény szerint.
Az embargó bevezetéséig Bajorország 9. legfontosabb kereskedelmi partnere Oroszország volt, de már csak a 14. helyen áll – mutattak rá a tárca közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tedd láthatóvá a minőséget! Válaszd a Kiváló Termék védjegyet!
A fogyasztói tudatosság erősödésével nő a kereslet a kiváló minőségű…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >