KKM: különböző eszközökkel segítik a magyar exportáló vállalatok külpiaci tevékenységét
A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) különböző eszközökkel segíti a magyar exportáló vállalatok külpiaci tevékenységét – hangsúlyozta Bihari Katalin, a KKM külgazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára csütörtökön a Market Access Challenges – Piacrajutási akadályok az EU-n kívüli kereskedelemben elnevezésű konferencián, Budapesten.

A cél Magyarország exportteljesítményének növekedése
A szaktárca egyrészt támogatási programokon keresztül kézzelfogható segítséget ad a vállalatok külpiaci expanziójához, másrészt elősegíti az egyes piacokon felmerülő, exportot akadályozó nehézségek felszámolását – tette hozzá.
A helyettes államtitkár a konferencia nyitóbeszédében elmondta, külkereskedelmi szempontból Magyarország egyik legsikeresebb éve volt 2021. A magyar exportteljesítmény folyamatosan nőtt 2009-2021 között, euróban számolva kétszeresére bővült, és tavaly elérte a 119 milliárd eurót.
Ezzel az exportteljesítménnyel Magyarország világszinten a 35. helyen áll.
Kapcsolódó cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >Újra lendületben a magyar dinnye: nőtt a termőterület, erősödik az export
Bár a boltok polcain már megjelentek az idei nyár első…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Élbolyban a forint
A forint, a lengyel zloty és a cseh korona a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Most akár 20%-kal olcsóbban szerezhetők be a magyar lecsó alapanyagai a PENNY-ben
A nyári szezon kihagyhatatlan kedvence a friss, házias lecsó, amelyhez…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >