KKM: különböző eszközökkel segítik a magyar exportáló vállalatok külpiaci tevékenységét
A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) különböző eszközökkel segíti a magyar exportáló vállalatok külpiaci tevékenységét – hangsúlyozta Bihari Katalin, a KKM külgazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára csütörtökön a Market Access Challenges – Piacrajutási akadályok az EU-n kívüli kereskedelemben elnevezésű konferencián, Budapesten.

A cél Magyarország exportteljesítményének növekedése
A szaktárca egyrészt támogatási programokon keresztül kézzelfogható segítséget ad a vállalatok külpiaci expanziójához, másrészt elősegíti az egyes piacokon felmerülő, exportot akadályozó nehézségek felszámolását – tette hozzá.
A helyettes államtitkár a konferencia nyitóbeszédében elmondta, külkereskedelmi szempontból Magyarország egyik legsikeresebb éve volt 2021. A magyar exportteljesítmény folyamatosan nőtt 2009-2021 között, euróban számolva kétszeresére bővült, és tavaly elérte a 119 milliárd eurót.
Ezzel az exportteljesítménnyel Magyarország világszinten a 35. helyen áll.
Kapcsolódó cikkeink
Óvatosabban toboroznak a cégek jelenleg, mint ahogyan azt év elején tervezték
Az átlagos jelentkezőszámok továbbra is különösen magasnak számítanak a magyarországi…
Tovább olvasom >Júliusban a GKI konjunktúra indexe enyhén csökkent
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Fojtott tempóban: a cégvilág még zsugorodik, de lassul a visszaesés
A hazai cégek száma továbbra is csökken, de a visszaesés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >