KKM: különböző eszközökkel segítik a magyar exportáló vállalatok külpiaci tevékenységét
A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) különböző eszközökkel segíti a magyar exportáló vállalatok külpiaci tevékenységét – hangsúlyozta Bihari Katalin, a KKM külgazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára csütörtökön a Market Access Challenges – Piacrajutási akadályok az EU-n kívüli kereskedelemben elnevezésű konferencián, Budapesten.
A szaktárca egyrészt támogatási programokon keresztül kézzelfogható segítséget ad a vállalatok külpiaci expanziójához, másrészt elősegíti az egyes piacokon felmerülő, exportot akadályozó nehézségek felszámolását – tette hozzá.
A helyettes államtitkár a konferencia nyitóbeszédében elmondta, külkereskedelmi szempontból Magyarország egyik legsikeresebb éve volt 2021. A magyar exportteljesítmény folyamatosan nőtt 2009-2021 között, euróban számolva kétszeresére bővült, és tavaly elérte a 119 milliárd eurót.
Ezzel az exportteljesítménnyel Magyarország világszinten a 35. helyen áll.
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity International befektetési kitekintő: fontos az időzítés
Az év során eddig csökkent az infláció, és a piacok…
Tovább olvasom >Még 6 évünk van, hogy elérjük az 55 százalékos csökkenést a fenntarthatóságban
Még 6 éve van a magyar gazdaságnak, hogy elérje az…
Tovább olvasom >A GKI konjunktúraindexe áprilisban csökkent
A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >A Hermés luxuscikk-gyártó negyedéves bevétele 17 százalékkal nőtt
Elemzők által vártnál jobban nőtt a Hermés francia luxuscikk-gyártó bevétele…
Tovább olvasom >