Kizárólag online értékesít az Yves Rocher a német nyelvterületen
Az Yves Rocher francia kozmetikai cég bezárja valamennyi németországi, osztrák és svájci üzletét.
A vállalat jelenlegi üzleti modelljével már nem tud fenntarthatóan és sikeresen tovább működni, így értékesítés ezeken a piacokon a jövőben kizárólag online fog történni.
Az Yves Rocher francia kozmetikai vállalat, amely Európában hagyományos üzletekkel, valamint lokalizált online áruházakkal rendelkezik, 2021-ben hét hollandiai üzletét zárta be. Az elkövetkező hónapokban a DACH-régióban lévő összes üzlet is erre a sorsra jut.
350 munkahely érintett
A döntés legalább 140 üzletet és 350 munkahelyet érint. A dolgozók már idén márciusban tájékoztatást kaptak a bezárásokról. Az Yves Rocher a Covid óta küzd gazdasági problémákkal.
Számos lánc zár be üzleteket Németországban
Nem az Yves Rocher az első ismert üzletlánc, amely kivonul a német bevásárlóutcákból. Bezártak a Galeria-Karstadt-Kaufhof áruházak, valamint a Görtz és a Reno cipőkereskedések. A divatcikkeket gyártó Gerry Weber szintén bezárja németországi üzleteinek nagy részét. Ezeket a cégeket fizetésképtelennek is nyilvánították, ami az Yves Rocher esetében nem történt meg.
A német kiskereskedelmi szövetség (HDE) azt gyanítja, hogy a magas infláció az oka a fejleménynek.
– Sok kiskereskedelmi vállalat él át nehéz időket. Először a világjárvány miatti zárvatartás, az üzletbezárások és a vásárlók számát korlátozó intézkedések, majd az ukrán-orosz háború következményei, a magas infláció és a rossz fogyasztói hangulat miatt
– mondta Stefan Genth, a HDE vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban a vártnál jelentősebben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése májusban
Az elemzők által becsültnél erőteljesebben lassul a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >Tíz év alatt megduplázódott az eper ára
Míg 2015-ben még 3,94 eurót kellett fizetni egy kilogramm hazai…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >