Kizárólag online értékesít az Yves Rocher a német nyelvterületen
Az Yves Rocher francia kozmetikai cég bezárja valamennyi németországi, osztrák és svájci üzletét.
A vállalat jelenlegi üzleti modelljével már nem tud fenntarthatóan és sikeresen tovább működni, így értékesítés ezeken a piacokon a jövőben kizárólag online fog történni.
Az Yves Rocher francia kozmetikai vállalat, amely Európában hagyományos üzletekkel, valamint lokalizált online áruházakkal rendelkezik, 2021-ben hét hollandiai üzletét zárta be. Az elkövetkező hónapokban a DACH-régióban lévő összes üzlet is erre a sorsra jut.
350 munkahely érintett
A döntés legalább 140 üzletet és 350 munkahelyet érint. A dolgozók már idén márciusban tájékoztatást kaptak a bezárásokról. Az Yves Rocher a Covid óta küzd gazdasági problémákkal.
Számos lánc zár be üzleteket Németországban
Nem az Yves Rocher az első ismert üzletlánc, amely kivonul a német bevásárlóutcákból. Bezártak a Galeria-Karstadt-Kaufhof áruházak, valamint a Görtz és a Reno cipőkereskedések. A divatcikkeket gyártó Gerry Weber szintén bezárja németországi üzleteinek nagy részét. Ezeket a cégeket fizetésképtelennek is nyilvánították, ami az Yves Rocher esetében nem történt meg.
A német kiskereskedelmi szövetség (HDE) azt gyanítja, hogy a magas infláció az oka a fejleménynek.
– Sok kiskereskedelmi vállalat él át nehéz időket. Először a világjárvány miatti zárvatartás, az üzletbezárások és a vásárlók számát korlátozó intézkedések, majd az ukrán-orosz háború következményei, a magas infláció és a rossz fogyasztói hangulat miatt
– mondta Stefan Genth, a HDE vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra növekedési pályán az európai bio piac, Magyarország az öko területaránnyal a globális mezőny első negyedébe került
Elérhetőek a legfrissebb statisztikai adatok az ökológiai gazdálkodás globális fejlődéséről.…
Tovább olvasom >foodora: Valentin-napon már reggel 7-kor óvszert rendelnek
Tarolnak a virágosok, de csokoládét és alkoholt is sokan rendelnek…
Tovább olvasom >A magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését már az import hajtja
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti…
Tovább olvasom >