Kizárólag online értékesít az Yves Rocher a német nyelvterületen
Az Yves Rocher francia kozmetikai cég bezárja valamennyi németországi, osztrák és svájci üzletét.
A vállalat jelenlegi üzleti modelljével már nem tud fenntarthatóan és sikeresen tovább működni, így értékesítés ezeken a piacokon a jövőben kizárólag online fog történni.
Az Yves Rocher francia kozmetikai vállalat, amely Európában hagyományos üzletekkel, valamint lokalizált online áruházakkal rendelkezik, 2021-ben hét hollandiai üzletét zárta be. Az elkövetkező hónapokban a DACH-régióban lévő összes üzlet is erre a sorsra jut.
350 munkahely érintett
A döntés legalább 140 üzletet és 350 munkahelyet érint. A dolgozók már idén márciusban tájékoztatást kaptak a bezárásokról. Az Yves Rocher a Covid óta küzd gazdasági problémákkal.
Számos lánc zár be üzleteket Németországban
Nem az Yves Rocher az első ismert üzletlánc, amely kivonul a német bevásárlóutcákból. Bezártak a Galeria-Karstadt-Kaufhof áruházak, valamint a Görtz és a Reno cipőkereskedések. A divatcikkeket gyártó Gerry Weber szintén bezárja németországi üzleteinek nagy részét. Ezeket a cégeket fizetésképtelennek is nyilvánították, ami az Yves Rocher esetében nem történt meg.
A német kiskereskedelmi szövetség (HDE) azt gyanítja, hogy a magas infláció az oka a fejleménynek.
– Sok kiskereskedelmi vállalat él át nehéz időket. Először a világjárvány miatti zárvatartás, az üzletbezárások és a vásárlók számát korlátozó intézkedések, majd az ukrán-orosz háború következményei, a magas infláció és a rossz fogyasztói hangulat miatt
– mondta Stefan Genth, a HDE vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
A Vusion Grouppal fejleszti okoskioszkjait a Lekkerland
A REWE csoporthoz tartozó Lekkerland a VusionGrouppal együttműködve digitalizálja a…
Tovább olvasom >Aldi Süd húshűtőiben az állattartási forma kerül a középpontba
Az Aldi Süd az első nagy élelmiszer-kiskereskedelmi lánc Németországban, amely…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új törvényjavaslat védené a hagyományos pénztárakat a nagy üzletekben
A Kereszténydemokrata Néppárt frakcióvezetője, Simicskó István olyan törvénymódosítást kezdeményezett, amely…
Tovább olvasom >Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >