Kivonul Franciaországból a Getir gyorskereskedelmi vállalat
Getir gyorskereskedelmi platform bejelentette, hogy kivonul a francia piacról.
Az AFP hírügynökséghez eljuttatott sajtóközleményt idéző Le Parisien hírportál szerint a török gyorskereskedelmi szereplő azért hagyja el Franciaországot, mert úgy véli, hogy az ország „adminisztratív szempontból túlságosan korlátozó”.
A cég jelenleg vevőt keres „a franciaországi üzletág egy részére vagy egészére” – számolt be Le Parisien.
A „dark store” definíciója
A Getir 2021-ben lépett be a francia piacra, és kereskedelmi tevékenységét befolyásolta a francia kormány azon döntése, miszerint a „dark store”-okat – a Getir és a többi házhozszállítási szolgáltatást nyújtó vállalat által fulfilment célokra használt belvárosi helyiségeket – kiskereskedelmi létesítmény helyett raktárként definiálta, megnyitva ezzel az utat az önkormányzati hatóságok általi szabályozás előtt.
A rivális gyorskereskedelmi szolgáltató, a Flink is hasonló aggályokra hivatkozva hagyja el Franciaországot.
Érintett munkahelyek
Beszámolók szerint a Getir Franciaországban mintegy 1800 alkalmazottat foglalkoztat folyamatosan és határozott idejű szerződéssel, akiknek most a jövője bizonytalanná vált.
A Le Parisien Johann Tchissambou-t, a CFDT szakszervezeti képviselőjét idézte, aki szerint a vállalat Franciaországból való távozásának terve „tiszteletlen azokkal a munkavállalókkal szemben, akik annyi reményt fűztek a vállalat jövőjéhez”. A szakszervezet követeli, hogy legalább szeptemberig garantálják a bérkifizetéseket.
Májusban a holland Jumbo közölte, hogy megszünteti a Getirrel 2022 januárjában kezdett együttműködését.
Kapcsolódó cikkeink
Kivonulni készül Nyugat-Európából a Getir
A Getir gyorskereskedelmi vállalat arra készül, hogy Törökország és (egyelőre)…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >Az online csatorna már a francia élelmiszerpiac 10%-át adja
A Kantar friss adatai szerint az online értékesítés a teljes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >