Kivonul Franciaországból a Getir gyorskereskedelmi vállalat
Getir gyorskereskedelmi platform bejelentette, hogy kivonul a francia piacról.
Az AFP hírügynökséghez eljuttatott sajtóközleményt idéző Le Parisien hírportál szerint a török gyorskereskedelmi szereplő azért hagyja el Franciaországot, mert úgy véli, hogy az ország „adminisztratív szempontból túlságosan korlátozó”.
A cég jelenleg vevőt keres „a franciaországi üzletág egy részére vagy egészére” – számolt be Le Parisien.
A „dark store” definíciója
A Getir 2021-ben lépett be a francia piacra, és kereskedelmi tevékenységét befolyásolta a francia kormány azon döntése, miszerint a „dark store”-okat – a Getir és a többi házhozszállítási szolgáltatást nyújtó vállalat által fulfilment célokra használt belvárosi helyiségeket – kiskereskedelmi létesítmény helyett raktárként definiálta, megnyitva ezzel az utat az önkormányzati hatóságok általi szabályozás előtt.
A rivális gyorskereskedelmi szolgáltató, a Flink is hasonló aggályokra hivatkozva hagyja el Franciaországot.
Érintett munkahelyek
Beszámolók szerint a Getir Franciaországban mintegy 1800 alkalmazottat foglalkoztat folyamatosan és határozott idejű szerződéssel, akiknek most a jövője bizonytalanná vált.
A Le Parisien Johann Tchissambou-t, a CFDT szakszervezeti képviselőjét idézte, aki szerint a vállalat Franciaországból való távozásának terve „tiszteletlen azokkal a munkavállalókkal szemben, akik annyi reményt fűztek a vállalat jövőjéhez”. A szakszervezet követeli, hogy legalább szeptemberig garantálják a bérkifizetéseket.
Májusban a holland Jumbo közölte, hogy megszünteti a Getirrel 2022 januárjában kezdett együttműködését.
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >IGD: Robbanásszerű növekedés előtt az online élelmiszer-kereskedelem
Az IGD friss Online Retail Trends Report 2025 jelentése szerint…
Tovább olvasom >146 millió eurót ruház be a Coca-Cola franciaországi üzemébe
A Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) 146 millió eurós beruházást jelentett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >