Kivonul az osztrák piacról a Pepco
A Pepco Group európai diszkont kiskereskedő közölte, hogy kivonul az osztrák piacról, mondván, az országban nem számít megfelelő megtérülésre.
– A csoport a mai napon arra a döntésre jutott, hogy beszünteti tevékenységét Ausztriában, mivel nem úgy látja, hogy az osztrák piacon eléri az elvárt hozamszintet – közölte a vállalat hétfőn késő este.
Osztrák jelenlét
A varsói tőzsdén jegyzett Pepco, Poundland és Dealz márkák tulajdonosa, amelynek december végén 4832 üzlete volt, 2021 szeptemberében lépett be az osztrák piacra, és 73 üzletet üzemeltet az országban.
Októberben a Pepco közölte, hogy lassítja üzletnyitási programját, hogy a nyereségesség visszaállítására összpontosítson, de 2023/24-ben továbbra is legalább 400 új nettó üzlet megnyitását tervezi.
Az Ausztriából való kivonulás javítani fogja a csoport 2024-re vonatkozó cash flow-ját és jövedelmezőségét – közölte a vállalat, hozzátéve, hogy így más, nagyobb hozamot ígérő piacokra koncentrálhat.
Növekedési stratégia
A vállalat azt is elmondta, hogy a döntés nem érinti a Nyugat-Európában meglévő növekedési stratégiáját, és nem befolyásolja a máshol folytatott tevékenységét.
A kereskedelmi viszonyok továbbra is kihívást jelentenek Európa nagy részén, közölte a Pepco a múlt hónapban, bár 2024-re vonatkozóan továbbra is „óvatosan optimista” maradt.
A múlt hónapban kiadott frissített kereskedelmi jelentés szerint a vállalat 1,9 milliárd eurós csoportszintű bevételt ért el a december 31-én zárult első pénzügyi negyedévben, ami változatlan árfolyamon számolva 11%-os növekedést jelentett.
Andy Bond ügyvezető elnök akkor kijelentette, hogy a potenciális külső tényezők, mint például az iparági ellátási lánc zavarai ellenére a pozitív pálya várhatóan fennmarad a 2024-es pénzügyi évben.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Termékvisszahívást rendelt el a Coca-Cola HBC Ausztriában
Elővigyázatosságból visszahívta fél literes kiszerelésű, különböző szénsavas italait a Coca-Cola…
Tovább olvasom >Ausztriában lassult az élelmiszerinfláció szeptemberben
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >A Pepco is csatlakozott a Better Cottonhoz
A Pepco, amely Európa egyik legnagyobb ár-érték arányú kiskereskedője, újabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >