Kivonul az osztrák piacról a Pepco
A Pepco Group európai diszkont kiskereskedő közölte, hogy kivonul az osztrák piacról, mondván, az országban nem számít megfelelő megtérülésre.
– A csoport a mai napon arra a döntésre jutott, hogy beszünteti tevékenységét Ausztriában, mivel nem úgy látja, hogy az osztrák piacon eléri az elvárt hozamszintet – közölte a vállalat hétfőn késő este.
Osztrák jelenlét
A varsói tőzsdén jegyzett Pepco, Poundland és Dealz márkák tulajdonosa, amelynek december végén 4832 üzlete volt, 2021 szeptemberében lépett be az osztrák piacra, és 73 üzletet üzemeltet az országban.
Októberben a Pepco közölte, hogy lassítja üzletnyitási programját, hogy a nyereségesség visszaállítására összpontosítson, de 2023/24-ben továbbra is legalább 400 új nettó üzlet megnyitását tervezi.
Az Ausztriából való kivonulás javítani fogja a csoport 2024-re vonatkozó cash flow-ját és jövedelmezőségét – közölte a vállalat, hozzátéve, hogy így más, nagyobb hozamot ígérő piacokra koncentrálhat.
Növekedési stratégia
A vállalat azt is elmondta, hogy a döntés nem érinti a Nyugat-Európában meglévő növekedési stratégiáját, és nem befolyásolja a máshol folytatott tevékenységét.
A kereskedelmi viszonyok továbbra is kihívást jelentenek Európa nagy részén, közölte a Pepco a múlt hónapban, bár 2024-re vonatkozóan továbbra is „óvatosan optimista” maradt.
A múlt hónapban kiadott frissített kereskedelmi jelentés szerint a vállalat 1,9 milliárd eurós csoportszintű bevételt ért el a december 31-én zárult első pénzügyi negyedévben, ami változatlan árfolyamon számolva 11%-os növekedést jelentett.
Andy Bond ügyvezető elnök akkor kijelentette, hogy a potenciális külső tényezők, mint például az iparági ellátási lánc zavarai ellenére a pozitív pálya várhatóan fennmarad a 2024-es pénzügyi évben.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Pepco, KiK, TEDi és Primark: komoly verseny várható
A magyar kiskereskedelmi szektorban a Pepco, amely 2015 óta van…
Tovább olvasom >Bezárja online üzleteit a Foodora Ausztriában
A Delivery Hero leányvállalata, a foodora azt tervezi, hogy bezárja…
Tovább olvasom >Az Arla Foods a Mondelezzel közösen Milka csokis tejet dob piacra
A Milka csokoládés tej a jövő hónapban kerül bevezetésre Németországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >