Kivonul a Starbucks az orosz piacról
A Starbucks kávézólánc hétfőn közölte, hogy közel 15 év után kivonul Oroszországból, csatlakozva ezzel a McDonald’s-hoz, amely korábban bejelentette, hogy eladja oroszországi éttermeit és kivonul az országból – írja a Reuters nyomán a portfolio.hu.

Elhagyja a Starbucks az orosz piacot
A seattle-i székhelyű Starbucksnak 130 üzlete van Oroszországban, amelyek teljes egészében a licenctulajdonos Alshaya Group tulajdonában vannak, és közel 2000 alkalmazottat foglalkoztatnak az országban.
A Starbucks nem közölt részleteket a kivonulás pénzügyi hatásairól. A McDonald’s korábban közölte, hogy elsősorban nem készpénz jellegű, akár 1,4 milliárd dolláros költséget fog elszámolni.
Március elején a Starbucks bezárta üzleteit, és felfüggesztette minden üzleti tevékenységét Oroszországban, beleértve termékeinek az országba történő szállítását is, miután Moszkva megszállta Ukrajnát.
A Starbucks, amely 2007-ben nyitotta meg első üzletét Oroszországban, közölte, hogy továbbra is támogatja ottani alkalmazottait, és hat hónapig kifizeti a munkabérüket. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával segíti baristáit a Starbucks
35 amerikai üzletében kezdte tesztelni a Starbucks új generatív mesterségesintelligencia-eszközét,…
Tovább olvasom >Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése, stagnált a munkanélküliség
Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és stagnált a munkanélküliség…
Tovább olvasom >A Starbucks az egész európai régióra kiterjedően újratervezi ikonikus fehér elviteles poharát
A Starbucks ikonikus elviteles fehér forróitalos poharának eddigi legizgalmasabb változatát…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >Az utazás jövője: mesterséges intelligencia válthatja le az utazási irodákat
A turizmus világszerte robbanásszerűen növekszik, különösen Ázsiában, ahol a bővülő…
Tovább olvasom >