Kivonul a Getir az USA-ból, de a FreshDirect folytatja működését
A gyorskereskedelmi vállalat bejelentette, hogy tőkéjét hazai piacára, Törökországba csoportosítja át, ahol bevételeinek több mint 90%-a keletkezik, és ahol a legnagyobb növekedési potenciált látja.
Felszámolja tevékenységét az Egyesült Államokban a Getir gyorskereskedelmi vállalat és erőforrásait hazai piacára, Törökországra összpontosítja, „ahol a legnagyobb lehetőséget látja a hosszú távú fenntartható növekedésre” – közölte a cég hétfői közleményében.
A Getir ugyanakkor jelezte, hogy a New York-i e-kereskedelmi vállalat, a FreshDirect, amelyet tavaly év végén vásárolt meg az Ahold Delhaize-től, folytatja működését. A Getir a FreshDirect jövőjéről további részleteket nem közölt, és szóvivője nem kívánt nyilatkozni arról, hogy a cég eladásra kínálja-e az online élelmiszerüzletet.
– A FreshDirect továbbra is elkötelezett a vásárlók által megszokott zökkenőmentes és zavartalan kiszolgáltatás biztosítása mellett – közölte a FreshDirect szóvivője egy e-mailben.
A Getir közleményében azt írta, hogy azért döntött az Egyesült Államokból, valamint az Egyesült Királyságból, Németországból és Hollandiából való kivonulás mellett, mert ezek a piacok együttesen a bevételének mindössze 7%-át teszik ki.
A Getir hozzátette, hogy új tőkét szerzett a Mubadala és a G Squared vállalatoktól, és a tervek szerint „ezeket a forrásokat arra használja, hogy megszilárdítsa versenypozícióját a törökországi élelmiszer-házhozszállítási iparágban”.
A Getir kivonulásáról szóló döntése a TechCrunch beszámolója szerint mintegy 6000 álláshely megszűnését eredményezi az érintett piacokon.
Grocery Dive
Kapcsolódó cikkeink
Az ár-érték arányra helyezi a hangsúlyt a Target iskolakezdési kampányában az Egyesült Államokban
A diszkontóriás július második hetében indította el iskolakezdési kampányát, amelyben…
Tovább olvasom >Törökországban lassult a kiskereskedelmi eladásnövekedés májusban éves szinten
Törökországban 5,8 százalék, 2022 júliusa óta a legkisebb ütemű volt…
Tovább olvasom >Leépít az Upside Foods
A sejttenyésztett húst előállító vállalat a „bizonytalan makrokörnyezetre” hivatkozva tervez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >