Kivonul a Getir az USA-ból, de a FreshDirect folytatja működését
A gyorskereskedelmi vállalat bejelentette, hogy tőkéjét hazai piacára, Törökországba csoportosítja át, ahol bevételeinek több mint 90%-a keletkezik, és ahol a legnagyobb növekedési potenciált látja.
Felszámolja tevékenységét az Egyesült Államokban a Getir gyorskereskedelmi vállalat és erőforrásait hazai piacára, Törökországra összpontosítja, „ahol a legnagyobb lehetőséget látja a hosszú távú fenntartható növekedésre” – közölte a cég hétfői közleményében.
A Getir ugyanakkor jelezte, hogy a New York-i e-kereskedelmi vállalat, a FreshDirect, amelyet tavaly év végén vásárolt meg az Ahold Delhaize-től, folytatja működését. A Getir a FreshDirect jövőjéről további részleteket nem közölt, és szóvivője nem kívánt nyilatkozni arról, hogy a cég eladásra kínálja-e az online élelmiszerüzletet.
– A FreshDirect továbbra is elkötelezett a vásárlók által megszokott zökkenőmentes és zavartalan kiszolgáltatás biztosítása mellett – közölte a FreshDirect szóvivője egy e-mailben.
A Getir közleményében azt írta, hogy azért döntött az Egyesült Államokból, valamint az Egyesült Királyságból, Németországból és Hollandiából való kivonulás mellett, mert ezek a piacok együttesen a bevételének mindössze 7%-át teszik ki.
A Getir hozzátette, hogy új tőkét szerzett a Mubadala és a G Squared vállalatoktól, és a tervek szerint „ezeket a forrásokat arra használja, hogy megszilárdítsa versenypozícióját a törökországi élelmiszer-házhozszállítási iparágban”.
A Getir kivonulásáról szóló döntése a TechCrunch beszámolója szerint mintegy 6000 álláshely megszűnését eredményezi az érintett piacokon.
Grocery Dive
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target
A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely…
Tovább olvasom >Közel 120 új üzletet nyitott az Aldi 2024-ben az USA-ban
Az Aldi, az egyik leggyorsabban növekvő diszkont élelmiszerlánc, 2024-ben közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >