Kivonja az iskolákból cukrozott üdítőit a Pepsi
Hasonló amerikai programja sikerére tekintettel világszerte folytatja a cukrozott üdítőitalok iskolai kivonásának akcióját az amerikai PepsiCo.
A világ második számú üdítőgyártója a gyermekkövérség elleni harc jegyében 2012-ig 200 országban kivonja az általa gyártott, magas kalóriatartalmú, édesített üdítőket az iskolai büfékből.
Az általános iskolákban a PepsiCo. csak vizet, zsírszegény vagy alacsony zsírtartalmú tejet, valamint hozzáadott cukrot nem tartalmazó gyümölcsleveket árusít majd. A középiskolákban ugyanezeket engedi, alacsony kalóriatartalmú üdítőkkel – például a Diet Pepsivel – kiegészítve. Sportitalai árusítását a cég csak akkor engedélyezi, ha azokat bizonyíthatóan sportoló, vagy más fizikai tevékenységet folytató diákoknak értékesítik.
Akciója sikere érdekében a cég együttműködést vár a palackozóktól, az italait árusító vállalkozásoktól és más elosztóktól, amelyek a PepsiCo. termékeit az iskolákba juttatják.
A PepsiCo.-nak ugyanakkor nincsenek pontos adatai arra vonatkozólag, hogy világszerte mennyi fogy üdítőiből az iskolákban.
Az amerikai üdítőital szövetség adatai szerint 2004 és 2009 között a magas kalóriatartalmú, vagyis hozzáadott cukrot is tartalmazó üdítők eladása 95 százalékkal csökkent az Egyesült Államok iskoláiban, nem utolsósorban a PepsiCo. akciója következtében – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >