Kivitelének növekedését reméli a Gyulahús Kft. a nemzetközi aranycsillag minősítéstől
Kivitelének növekedését reméli a Gyulahús Kft., miután a Nemzetközi Íz és Minőség Intézet két aranycsillaggal díjazta egyik termékét – mondta az önkormányzati tulajdonú vállalat ügyvezető igazgatója kedden az MTI-nek.
Daka Zsolt elmondta, a nyugat-európai fogyasztók jól ismerik a brüsszeli székhelyű intézet vakteszten alapuló minősítését, amit 2015-ben a cég gyulai kolbásza, tavaly gyulai szalámija, az idén Pokol szalámija nyert el, így joggal remélik értékesítésük növekedését ezen a piacon. (Az előírásoknak megfelelő termékeket egytől három csillagig minősítik.)
Közölte, a vállalat az idén kétszáz millió forintból hajtott végre eszközbeszerzést. Egy hústömbmaró-gépet és két töltő berendezést vásároltak.
2016-ban a Gyulahús Kft. 5,3 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, amely mintegy 6 százalékkal haladta meg az előző évit. Az árbevétel 82 százaléka a belföldi, 18 százaléka az exportpiacokról származott, 17 országba exportálnak.
Daka Zsolt elmondta: az első fél évben 8 százalékos árbevétel-növekedést produkáltak, így az éves cél – amely a tavalyihoz hasonlóan hat százalékot irányzott elő – teljesíthetőnek tűnik.
Hozzátette: az alapanyagárak több mint 30 százalékos emelkedése azonban hatással lesz az eredményre, amely 444 millió forint volt 2016-ban.
Az ügyvezető igazgató az MTI-nek elmondta: a cég magyarországi tesztelője volt az Erasmus+ program A munkaalapú tanulás a felnőttképzésben nemzetközi projektnek, amelyben egy finn, egy olasz és egy német cég vett még részt.
A 250 dolgozót foglalkoztató Gyulahús 12 munkavállalója, aki nem rendelkezett húsipari végzettséggel, 240 órás szakirányú képzést kapott a programban, amelynek tapasztalatait rögzítették – mondta Daka Zsolt.
A több országból összegyűjtött tapasztalatok alapján egy komplex módszertani kézikönyv készül a felnőttek szakképzésének és szakmai továbbképzésének folyamatairól. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Export vezérelte növekedés az élelmiszeriparban – Az Univer és a MIRELITE MIRSA 2024-es üzleti eredményei
2024-ben két meghatározó magyar élelmiszeripari szereplő, az Univer Product Zrt.…
Tovább olvasom >Emelkedett a szarvasmarhavágások száma az év elején
A magyarországi vágóhidakon 23,3 ezer darab szarvasmarhát vágtak le 2025…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >Megőrizte első helyét az online élelmiszerpiacon a Kifli.hu
A Kifli.hu került a dobogó legfelső fokára az idéntől már…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >