Kitörési pont lehet az ízesített sör a csökkenő piacon
Tavaly folytatódott a söreladások visszaesése. Ami ennél is aggasztóbb a gyártók szerint, hogy ezen belül is a nagyon olcsó, noname, vagy legalábbis promócióban, árengedménnyel árult sörök felé tolódott a kereslet. Ígéretesen fejlődik ugyanakkor az ízesített sörök szegmense, és van lehetőség a szuperprémium kategóriában is.
A hazai sörgyártók, kiegészülve az olcsó importra szakosodott cégekkel, ádáz küzdelmet folytatnak a lejtmenetben lévő forgalomért – ennek megfelelően az utóbbi időben mindent az ár, vagy még inkább a promóciós ár határoz meg
Kiss Éva
kommunikációs
menedzser
Heineken Hungária
Folytatódott az értékromboló verseny a sörpiacon
A kereskedelmi márkák inkább az értékesített mennyiségből engedtek, ennek hatására jövedelmezőségük a márkagyártókénál valamivel kedvezőbben alakult.
2010-ben sem csökkent a sör elterjedtsége: a magyar háztartások több mint háromnegyede vásárolt sört az év folyamán. Majdnem minden sörvásárló kosarába került márkatermék, ugyanakkor a kategóriát vásárlók közel fele a kereskedelmi márkák közül is választott.
Az összes vásárolt sörmennyiség 3 százalékkal csökkent, míg értékben ennél is jelentősebb, 6 százalékot meghaladó a visszaesés. A gyártói márkák az értékesített volument szinten tudták tartani 2010-ben, ennek azonban komoly ára volt a bevételi oldalon. A gyártók az ár- és promóciós verseny szorításában átlagosan közel 5 százalékos árcsökkenést szenvedtek el, ezzel szemben a kereskedelmi márkák majdnem 3 százalékos áremelést tudtak érvényesíteni. Utóbbiak árelőnye így már jócskán 10 százalék alattira fogyatkozott, piaci részesedésük pedig 20 százalék alá esett, viszont jövedelmezőségi pozíciójuk a márkatermékeknél valamivel kedvezőbben alakult.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >