Kitörési pont lehet az ízesített sör a csökkenő piacon
Tavaly folytatódott a söreladások visszaesése. Ami ennél is aggasztóbb a gyártók szerint, hogy ezen belül is a nagyon olcsó, noname, vagy legalábbis promócióban, árengedménnyel árult sörök felé tolódott a kereslet. Ígéretesen fejlődik ugyanakkor az ízesített sörök szegmense, és van lehetőség a szuperprémium kategóriában is.
A hazai sörgyártók, kiegészülve az olcsó importra szakosodott cégekkel, ádáz küzdelmet folytatnak a lejtmenetben lévő forgalomért – ennek megfelelően az utóbbi időben mindent az ár, vagy még inkább a promóciós ár határoz meg
Kiss Éva
kommunikációs
menedzser
Heineken Hungária
Folytatódott az értékromboló verseny a sörpiacon
A kereskedelmi márkák inkább az értékesített mennyiségből engedtek, ennek hatására jövedelmezőségük a márkagyártókénál valamivel kedvezőbben alakult.
2010-ben sem csökkent a sör elterjedtsége: a magyar háztartások több mint háromnegyede vásárolt sört az év folyamán. Majdnem minden sörvásárló kosarába került márkatermék, ugyanakkor a kategóriát vásárlók közel fele a kereskedelmi márkák közül is választott.
Az összes vásárolt sörmennyiség 3 százalékkal csökkent, míg értékben ennél is jelentősebb, 6 százalékot meghaladó a visszaesés. A gyártói márkák az értékesített volument szinten tudták tartani 2010-ben, ennek azonban komoly ára volt a bevételi oldalon. A gyártók az ár- és promóciós verseny szorításában átlagosan közel 5 százalékos árcsökkenést szenvedtek el, ezzel szemben a kereskedelmi márkák majdnem 3 százalékos áremelést tudtak érvényesíteni. Utóbbiak árelőnye így már jócskán 10 százalék alattira fogyatkozott, piaci részesedésük pedig 20 százalék alá esett, viszont jövedelmezőségi pozíciójuk a márkatermékeknél valamivel kedvezőbben alakult.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >A héten indul a NAV ellenőrzéssorozata a Balatonnál és a Velencei-tónál
A héten megkezdte nyári ellenőrzéssorozatát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal…
Tovább olvasom >