Kiterjesztett valóság a kiskereskedelemben
A Kosárérték.hu Magazin fejlesztői és felhasználói oldalról is megvizsgálta a kiterjesztett valóság és a VR gyakorlati felhasználását – többek között – a kiskereskedelemben. Ződi Ákos, a szegedi CreatIT Solutions tulajdonosa szerint a virtuális valóság történetében 3 nagy mérföldkövet tapasztaltak:
– Az első 2008-ban volt, amikor a mobiltelefonok már használhatóak kezdtek lenni az AR megjelenítésére. Aztán 2013-ban megjelent az első VR-szemüveg, az Oculus Rift. A harmadik nagy hullám, amire senki nem számított, 2016-ban jött el, a Pokemon Go nevű játékkal, amely kivitte az utcára a fiatalokat, akik mesebeli lények után kutattak a mobiljukkal. Ennek a játéknak köszönhetően került be az Augmented Reality – AR – a szélesebb köztudatba, ekkor ismerkedett meg az átlagember is a technológiával.
A VR vs kiterjesztett valóság versenyében pedig az utóbbit látja kikerülni győztesként:
– Bár a virtuális valóság nagyon látványos, mégis magányosabb műfaj, mint a kiterjesztett valóság. Egy VR-szemüvegben teljesen elszigeteljük magunkat a külvilágtól, míg a kiterjesztett valóságban sokkal több kapcsolatot lehet kiépíteni a valós környezettel. Most az AR-fejlesztések felé tolódnak a piaci igények. Az AR esetében maga a piac is nagyobb, több a felhasználási lehetőség, elérhetőbb és életszerűbb a használata, mint a VR-nek.
A Decathlon már próbálkozik új fejlesztések bevezetésével: Kabarcz Balázs a lánc kereskedelmi igazgatója úgy véli, akkor fogják bevezetni az üzleteikbe a VR-szemüveget, ha technológia nemcsak olcsóbbá, de fejlettebbé is válik. //
Forrás: Kosárérték.hu Magazin
Kapcsolódó cikkeink
Liz Truss: realisztikusabb kereskedelemre kell visszatérn
Realisztikusabb kereskedelemre kell visszatérni, amely országok közötti megállapodásokon alapul –…
Tovább olvasom >Távoli, de nyitott kapu: Üzbegisztánban látnak lehetőséget a magyar cégek
Bár földrajzilag és kulturálisan is távoli, Üzbegisztán az egyik legígéretesebb…
Tovább olvasom >Szorosabbá válnak a magyar-szaudi kereskedelmi is turisztikai kapcsolatok
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) célja, hogy a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >