Kiterjesztett valóság a kiskereskedelemben
A Kosárérték.hu Magazin fejlesztői és felhasználói oldalról is megvizsgálta a kiterjesztett valóság és a VR gyakorlati felhasználását – többek között – a kiskereskedelemben. Ződi Ákos, a szegedi CreatIT Solutions tulajdonosa szerint a virtuális valóság történetében 3 nagy mérföldkövet tapasztaltak:
– Az első 2008-ban volt, amikor a mobiltelefonok már használhatóak kezdtek lenni az AR megjelenítésére. Aztán 2013-ban megjelent az első VR-szemüveg, az Oculus Rift. A harmadik nagy hullám, amire senki nem számított, 2016-ban jött el, a Pokemon Go nevű játékkal, amely kivitte az utcára a fiatalokat, akik mesebeli lények után kutattak a mobiljukkal. Ennek a játéknak köszönhetően került be az Augmented Reality – AR – a szélesebb köztudatba, ekkor ismerkedett meg az átlagember is a technológiával.
A VR vs kiterjesztett valóság versenyében pedig az utóbbit látja kikerülni győztesként:
– Bár a virtuális valóság nagyon látványos, mégis magányosabb műfaj, mint a kiterjesztett valóság. Egy VR-szemüvegben teljesen elszigeteljük magunkat a külvilágtól, míg a kiterjesztett valóságban sokkal több kapcsolatot lehet kiépíteni a valós környezettel. Most az AR-fejlesztések felé tolódnak a piaci igények. Az AR esetében maga a piac is nagyobb, több a felhasználási lehetőség, elérhetőbb és életszerűbb a használata, mint a VR-nek.
A Decathlon már próbálkozik új fejlesztések bevezetésével: Kabarcz Balázs a lánc kereskedelmi igazgatója úgy véli, akkor fogják bevezetni az üzleteikbe a VR-szemüveget, ha technológia nemcsak olcsóbbá, de fejlettebbé is válik. //
Forrás: Kosárérték.hu Magazin
Kapcsolódó cikkeink
Megduplázza indiai beszerzési volumenét a Decathlon
A francia sportszer-kiskereskedelmi óriás, a Decathlon bejelentette, hogy az elkövetkező…
Tovább olvasom >Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >Versenyhivatali eljárás indult a Decathlon magyarországi cége ellen
A GVH szerint megtévesztő árak, valótlan akciók és félrevezető készletinformációk…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar kkv-k közel kétharmada tervez fizetésemelést a következő 12 hónapban
A kis- és középvállalkozások (kkv) 65 százaléka a következő 12…
Tovább olvasom >Maradt a 2 százalékos infláció az euróövezetben júliusban
Június után júliusban is 2 százalék volt az éves infláció…
Tovább olvasom >A Széchenyi Kártya Program támogatásainak összege elérte a 100 milliárd forintot
A Széchenyi Kártya Program jelentősen hozzájárul a hazai kkv-k versenyképességének…
Tovább olvasom >