Kiterjesztett valóság a kiskereskedelemben
A Kosárérték.hu Magazin fejlesztői és felhasználói oldalról is megvizsgálta a kiterjesztett valóság és a VR gyakorlati felhasználását – többek között – a kiskereskedelemben. Ződi Ákos, a szegedi CreatIT Solutions tulajdonosa szerint a virtuális valóság történetében 3 nagy mérföldkövet tapasztaltak:
– Az első 2008-ban volt, amikor a mobiltelefonok már használhatóak kezdtek lenni az AR megjelenítésére. Aztán 2013-ban megjelent az első VR-szemüveg, az Oculus Rift. A harmadik nagy hullám, amire senki nem számított, 2016-ban jött el, a Pokemon Go nevű játékkal, amely kivitte az utcára a fiatalokat, akik mesebeli lények után kutattak a mobiljukkal. Ennek a játéknak köszönhetően került be az Augmented Reality – AR – a szélesebb köztudatba, ekkor ismerkedett meg az átlagember is a technológiával.
A VR vs kiterjesztett valóság versenyében pedig az utóbbit látja kikerülni győztesként:
– Bár a virtuális valóság nagyon látványos, mégis magányosabb műfaj, mint a kiterjesztett valóság. Egy VR-szemüvegben teljesen elszigeteljük magunkat a külvilágtól, míg a kiterjesztett valóságban sokkal több kapcsolatot lehet kiépíteni a valós környezettel. Most az AR-fejlesztések felé tolódnak a piaci igények. Az AR esetében maga a piac is nagyobb, több a felhasználási lehetőség, elérhetőbb és életszerűbb a használata, mint a VR-nek.
A Decathlon már próbálkozik új fejlesztések bevezetésével: Kabarcz Balázs a lánc kereskedelmi igazgatója úgy véli, akkor fogják bevezetni az üzleteikbe a VR-szemüveget, ha technológia nemcsak olcsóbbá, de fejlettebbé is válik. //
Forrás: Kosárérték.hu Magazin
Kapcsolódó cikkeink
Az FMCG a legderűlátóbb, de a kereskedelem többsége is jó évet vár
A Randstad 2025 januárjában megjelenő munkaerőpiaci trendkutatása biztató, de helyenként…
Tovább olvasom >Fenntartható utazás: miért ne vásároljunk felesleges szuveníreket?
Soha nem utazott annyit az emberiség, mint napjainkban, és ennek…
Tovább olvasom >Nébih: tejsavófehérjét hívott vissza a gyártó
Idegen anyag (fém) lehetséges jelenléte miatt a Tízpróba Magyarország Kft.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >