Kitart a szeszpiac
Nem rengette meg a szeszpiacot a nyári jövedéki adó és áfaemelés. A Nielsen piackutató adatai szerint a keserűk fogyasztói ára 6%-kal emelkedett, ám az Auchan és Tesco szóvivői szerint nem tört meg a vásárlási kedv.
A Nielsen adatai szerint a jövedéki adó nyári 6.3%-os emelése és az áfa 20-ról 25%-ra való emelése a whisky piacán 14, a pálinka piacán 10, a vodka piacán 7, a keserűk piacán pedig 6%-os fogyasztóiár-emelkedést eredményezett.
A Népszabadságnak nyilatkozó Guillemot Katalin, az Auchan szóvivője szerint az adóemelés és a válság sem rázta meg az alkoholos italok piacát, a cégnél darabszámra és értékre is nőtt a termékkör forgalma. Elsősorban a sör, pálinka és keserűk eladásai nőttek. A Tesco szóvivője is ezen véleményt erősíti meg, az alkoholok piaca alig változott.
Ehhez képest a harmadik negyedévben a Zwack számaiban már érdemi visszaesés volt tetten érhető a válság hatására, azonban a menedzsment jelezte, hogy a negyedik negyedben a visszaesés mértéke sokat csökkenhet – írja a Portfolio.hu a Népszabadság összeállítása nyomán.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >