Kiszámíthatóság és tudatos fogyasztás – a zöld sokféle árnyalata megjelenik a vállalati működésben

Dátum: 2020. 01. 23. 11:21

A dm filozófiájának alapja, hogy vállalatként példát mutasson környezetének, s kiemelt területként kezelje a fenntarthatóságot. Ez áthatja mind a gazdasági növekedést, mind a tudatos fogyasztásra buzdító tartós ár stratégiát, de tetten érhető a szortiment összeállításában és a társadalmi felelősségvállalás terén tett lépésekben is.

A magyarországi dm több mint 112 milliárd forintos forgalommal zárta a gazdasági évet, ezzel több mint 8 százalékos forgalmi növekedést ért el, mindezt a tavalyival megegyező boltszám mellett, a minőségi expanzióra koncentrálva. A drogéria active beauty törzsvásárlói programja tovább fejlődött, miközben a vállalat a piacon megkülönböztető Mindig megéri – tartós ár stratégiájával is a fenntarthatóság mellett kötelezte el magát. A dm a tervezhetőségre és a tudatosságra buzdítja vásárlóit. Vállalják, hogy minimum négy hónapon át nem emelkedik az adott termékek ára. A drogéria ezzel a túlfogyasztás elkerülése mellett teszi le voksát, s hívja fel vásárlói figyelmét: akkor vásároljanak, amikor valóban szükségük van rá.

Black Friday helyett Giving Friday

Ehhez a gondolathoz kapcsolódóan a dm a „Black Friday” idei shoppingnapot „Giving Friday” nappá változtatta, kedvezmények

helyett teljes aznapi forgalmának 5%-át, több mint 17,5 millió forintot jótékony célra ajánlotta fel. A Katolikus Karitász AKAROM programját támogatják. Ennek keretében 150 mélyszegénységben élő család kap életvezetési és pénzügyi tanácsokat. Ez a törekvés jól illeszkedik a dm eddigi tevékenységéhez, hiszen az Együtt a babákért programja keretében idén is 260 rászoruló kisgyermekes családot támogat pelenkával a Katolikus Karitásszal együttműködve. Az így megspórolt összeget másra, életszínvonaluk növelésére tudják fordítani a családok, ezen összeg hatékony felhasználásában tud segíteni az AKAROM program.

A fenntartható termékkínálat élvonalában

A szortiment összeállításakor hangsúlyos szempont a fenntarthatóság, ez a vásárlók számára a választékon keresztül jól érzékelhető. A polcokon bio, környezetbarát és natúr termékek széles választékát kínálják. Fontosak az egyértelmű jelzések, a pontos termékinformációk, ezért a dm zöld színű etikettek bevezetését tervezi, amelyek egyértelműen orientálják majd a vásárlókat, a webshopon a saját márkás termékeknél pedig a mikroműanyag-mentességet jelző logó kerül az érintett a termékekre.

Egy teljesen egyedi kezdeményezést is elindított a dm idén: dm Start! címmel pályázatot írtak ki hazai, kezdő vállalkozások számára. A 83 pályázó cégből 14 nyertes vállalat 40 terméke kapott helyet a polcokon.

A saját márkás termékek háza táján is fontos lépések történtek ezen a területen az utóbbi években, a termékpaletta számos eleménél megtalálhatók ezek az innovációk. Az európai gyártásnak köszönhetően rövid szállítási útvonalak jellemzők, továbbá szinte minden termékkategóriában fenntartható alternatívát is kínálnak. A kartonoknál nagy mértékben újrahasznosított anyagokat használnak, vagy felelős erdőgazdálkodásból származó friss rostokat alkalmaz a cég, ezek FSC-­tanúsítvánnyal rendelkeznek. A műanyag csomagolóanyagokban az újrahasznosított anyagokat a lehető legnagyobb arányban használják. 98%-ban újrahasznosított anyagot tartalmaznak például az alverde flakonok, legalább 50%-ban újrahasznosított anyagból készülnek az alverde tubusok. A SEINZ márka esetén a tusfürdők és samponok csomagolásai 94% újrahasznosított anyagot tartalmaznak. A SEINZ ezenkívül a Plastic Bank támogatója.

A vállalat nemcsak saját folyamatainak optimalizálásán munkálkodik, de felelősséget érez abban is, hogy a vásárlók figyelmét felhívja a választási lehetőségekre. Az idei évben „Kezdd kicsiben” szlogennel edukációs kampányt hirdetett a dm a tudatos fogyasztás és a zöld lehetőségek középpontba állításával. A vállalat hisz a közös cselekvésben, s hogy egyéni és vállalati szinten is mindenkinek meg kell tennie a saját lépéseit. Egy Facebook-kihívást is indítottak, napi gyakorlati tippekkel, s egy közös célt is kitűztek: a kihívásban részt vevők után a vállalat 100 forintot adott a jövő évi Tiszai PET Kupa megrendezésére. A kihívásban összegyűlt összeget kiegészítve végül 1 millió forinttal támogatja a dm a kezdeményezést. (x)