Kiszámíthatóság és tudatos fogyasztás – a zöld sokféle árnyalata megjelenik a vállalati működésben
A dm filozófiájának alapja, hogy vállalatként példát mutasson környezetének, s kiemelt területként kezelje a fenntarthatóságot. Ez áthatja mind a gazdasági növekedést, mind a tudatos fogyasztásra buzdító tartós ár stratégiát, de tetten érhető a szortiment összeállításában és a társadalmi felelősségvállalás terén tett lépésekben is.
A magyarországi dm több mint 112 milliárd forintos forgalommal zárta a gazdasági évet, ezzel több mint 8 százalékos forgalmi növekedést ért el, mindezt a tavalyival megegyező boltszám mellett, a minőségi expanzióra koncentrálva. A drogéria active beauty törzsvásárlói programja tovább fejlődött, miközben a vállalat a piacon megkülönböztető Mindig megéri – tartós ár stratégiájával is a fenntarthatóság mellett kötelezte el magát. A dm a tervezhetőségre és a tudatosságra buzdítja vásárlóit. Vállalják, hogy minimum négy hónapon át nem emelkedik az adott termékek ára. A drogéria ezzel a túlfogyasztás elkerülése mellett teszi le voksát, s hívja fel vásárlói figyelmét: akkor vásároljanak, amikor valóban szükségük van rá.
Black Friday helyett Giving Friday
Ehhez a gondolathoz kapcsolódóan a dm a „Black Friday” idei shoppingnapot „Giving Friday” nappá változtatta, kedvezmények
helyett teljes aznapi forgalmának 5%-át, több mint 17,5 millió forintot jótékony célra ajánlotta fel. A Katolikus Karitász AKAROM programját támogatják. Ennek keretében 150 mélyszegénységben élő család kap életvezetési és pénzügyi tanácsokat. Ez a törekvés jól illeszkedik a dm eddigi tevékenységéhez, hiszen az Együtt a babákért programja keretében idén is 260 rászoruló kisgyermekes családot támogat pelenkával a Katolikus Karitásszal együttműködve. Az így megspórolt összeget másra, életszínvonaluk növelésére tudják fordítani a családok, ezen összeg hatékony felhasználásában tud segíteni az AKAROM program.
A fenntartható termékkínálat élvonalában
A szortiment összeállításakor hangsúlyos szempont a fenntarthatóság, ez a vásárlók számára a választékon keresztül jól érzékelhető. A polcokon bio, környezetbarát és natúr termékek széles választékát kínálják. Fontosak az egyértelmű jelzések, a pontos termékinformációk, ezért a dm zöld színű etikettek bevezetését tervezi, amelyek egyértelműen orientálják majd a vásárlókat, a webshopon a saját márkás termékeknél pedig a mikroműanyag-mentességet jelző logó kerül az érintett a termékekre.
Egy teljesen egyedi kezdeményezést is elindított a dm idén: dm Start! címmel pályázatot írtak ki hazai, kezdő vállalkozások számára. A 83 pályázó cégből 14 nyertes vállalat 40 terméke kapott helyet a polcokon.
A saját márkás termékek háza táján is fontos lépések történtek ezen a területen az utóbbi években, a termékpaletta számos eleménél megtalálhatók ezek az innovációk. Az európai gyártásnak köszönhetően rövid szállítási útvonalak jellemzők, továbbá szinte minden termékkategóriában fenntartható alternatívát is kínálnak. A kartonoknál nagy mértékben újrahasznosított anyagokat használnak, vagy felelős erdőgazdálkodásból származó friss rostokat alkalmaz a cég, ezek FSC-tanúsítvánnyal rendelkeznek. A műanyag csomagolóanyagokban az újrahasznosított anyagokat a lehető legnagyobb arányban használják. 98%-ban újrahasznosított anyagot tartalmaznak például az alverde flakonok, legalább 50%-ban újrahasznosított anyagból készülnek az alverde tubusok. A SEINZ márka esetén a tusfürdők és samponok csomagolásai 94% újrahasznosított anyagot tartalmaznak. A SEINZ ezenkívül a Plastic Bank támogatója.
A vállalat nemcsak saját folyamatainak optimalizálásán munkálkodik, de felelősséget érez abban is, hogy a vásárlók figyelmét felhívja a választási lehetőségekre. Az idei évben „Kezdd kicsiben” szlogennel edukációs kampányt hirdetett a dm a tudatos fogyasztás és a zöld lehetőségek középpontba állításával. A vállalat hisz a közös cselekvésben, s hogy egyéni és vállalati szinten is mindenkinek meg kell tennie a saját lépéseit. Egy Facebook-kihívást is indítottak, napi gyakorlati tippekkel, s egy közös célt is kitűztek: a kihívásban részt vevők után a vállalat 100 forintot adott a jövő évi Tiszai PET Kupa megrendezésére. A kihívásban összegyűlt összeget kiegészítve végül 1 millió forinttal támogatja a dm a kezdeményezést. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >