Kiszállíthatják vasárnap a megrendelt árut a webáruházak
A webáruházak is levehetik a zárva táblát, mivel rájuk is vonatkozott a tavaly március 15-e után életbe lépő vasárnapi boltzár eltörlése – olvasható az origo-n. Azok, akik a boltzár előtt vasárnap is házhoz szállítást vállaltak, ismét kiviszik a hét utolsó napján a megrendelt termékeket.
A magyarországi online kiskereskedelem tavalyi forgalma 16 százalékkal nőtt, a költések elérték a 270 milliárd forintot – derült ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, online kiskereskedelmi index kutatásából.
Annak ellenére is hatalmas volt a bővülés, hogy a tavaly életbe lépő vasárnapi boltzár webshopokat is érintett. A fotelből vásárlók rendelni tudtak a webáruházak felületén, de például a házhoz szállítást tavaly még megtiltották vasárnaponként.
Magyarországon tavaly közel 2,5 millióan vásároltak valamilyen webáruházban, de az új belépők aránya mintegy 4 százalékra csökkent. Elemzések szerint a tavalyi boltzár ellenére a vevők vasárnap továbbra sem vásárolnak többet online – ez szintén a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérésből derül ki.
Az online kiskereskedelemben a vásárlások száma jellemzően a hét első három napján a legmagasabb, továbbra is a hét végén a legkevesebb a rendelések száma.
A legfelkapottabb webáruházak listáján továbbra is kiemelt helyen szerepel az Edigital, az eMAG és a Mall.hu, ugyanakkor nagyot nőtt tavaly a Tesco online részlege is.
A boltzár eltörlése után egy héttel a Tesco webáruháza is megnyitotta az április 24-i idősávokat. Már vasárnap is lehet házhoz szállítást kérni reggel 8 és este 9 között, kivéve Székesfehérváron. Május 8-tól viszont már mindenhol teljes kapacitással dolgozik a Tesco Online Bevásárlás csapata – írta a Tesco.
A vasárnapi boltzárnak nem sok negatív hatása volt kifejezetten az online kereskedelemre. Azok érezték meg, akiknek volt vagy van bolti, offline értékesítése is, ami vasárnap nyitva tartott, majd be kellett zárni – mondta Pintér Róbert, az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. kutatásvezetője.
Ez alig néhány nagyobb boltra, láncra volt igaz, de ott is elsősorban az offline értékesítés miatt. Viszonylag kevés online bolt szállított ki vasárnaponként a boltzár előtt, így viszonylag kicsi volt az e-kereskedelemben a vasárnapi zárvatartás hatása.
(origo. Koncsek Rita)
Kapcsolódó cikkeink
2022-ben 150-szer kaptak ügyészi figyelmeztetést a webáruházak
A perelhárító felhívásokat 95 százalékot meghaladó hányada webáruházat működtető vállalkozással…
Tovább olvasom >Nagyot nőtt a kifli.hu
A kifli.hu online élelmiszerkereskedő bevétele erőteljesen bővült egy év alatt,…
Tovább olvasom >Az e-kereskedelmet is átalakította a visszafogott lakossági fogyasztás
Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >