Kiszállítási toplista, élmezőnyben az Aldi
Az Ipsos legújabb kutatása, az E-Commerce Experience Report az Egyesült Államokbeli hagyományos üzletláncok e-kereskedelmi teljesítményét vizsgálta meg a bolton belüli és kívüli átvétel valamint a kiszállítás szempontjából.
A felmérésben 2 000 amerikait kérdeztek meg a vásárlási szokásaikról és 150 „mystery shopping” (titkos vásárlás) adatait is elemezték.
Kihívások éve
Ez az év számos kihívás elé állította a kereskedőket világszerte, így az USA-ban is. A karanténidőszakra elő kellett állni a hagyományos kereskedőknek is valamilyen online kapcsolódású érintésmentes megoldással. A legnagyobb kihívást a rendelések és azok összekészítése időpontjában rendelkezésre álló készletek megadása jelenti. Az Instacart például pont a készletadatok pontosítása érdekében állt át a 3 órásról az óránkénti készletfigyelésre.
A rendelések időre való összekészítése is komoly kihívást jelent. Az átvevőpontok kialakítása, kitáblázása, a megfelelő orientáció is sok helyen még hiányos a bolton belüli és kívüli megoldásoknál egyaránt. Bár a vezető kiskereskedők, élükön a Walmarttal szép eredményeket érnek el, a piackutatók átlagosan 27%-nál találtak kommunikációs hiányosságot.
A logisztikai feltételek megteremtése is feladta a leckét, hiszen legtöbb helyen a boltban kellett megteremteni a csomagok elkészítésének feltételeit. A bezárt boltokat is többen csatarendbe állították az online rendelések teljesítése érdekében. Többen harmadik féllel szerződtek le, így az Aldi is együttműködést kezdett az Instacarttal.
Kiszállítási pontosság
A H-E-B (Howard E. Butts. élelmiszerbolt lánc), a Whole Foods (Amazon tulajdon) és az Aldi áll az USA boltok kiszállítási eredményesség szempontjából felállított listáján 95% vagy ezt meghaladó pontossági rátával, az Ipsos kutatása szerint.
A H-E-B-nél 99%-os kiszállítási pontosságot mértek, ezzel került az első helyre. A Whole Foods és az Aldi holtversenyben, 95%-kal a második. Az Aldi kiemelkedik a kiszállítási értésítések kiküldésében is.
Bolti átvétel
Új fogalom a BOPIS (buy-online-pickup-in-store, vedd online-kapd fel a boltban) módszer, amelyben egyértelműen a Walmart szerepelt a legjobban. Az összesített eredményeket tekintve is a Walmart számít a legjobbnak az USA élelmiszerláncai közül az e-kereskedelmi szempontok tekintetében. Kivételesnek találták a Walmart átadási pontok kialakítását és kommunikációját is a kutatók.
A Target is nagyon jó eredményekkel rendelkezik, kiemelkedik az ígért időre való rendelés-összeállítás 98%-os teljesítésében.
Bolton kívül kialakított átvételi pontok
A pandémia hatására egyre népszerűbbek a parkolókban, raktárbejáratoknál, kültéren kialakított átvételi pontok. Az egyértelmű navigáció, a megfelelő parkolási lehetőség, az átvételt segítő táblák nagyon fontosak. Ilyen értelemben a Sam’s Club teljesített a legjobban közel 100%-os, tökéletes teljesítménnyel. A Kroger is hasonlóan megbízható, ráadásul 97%-ban pontosan az ígért időre készítette össze a rendeléseket.
A vásárlók ezekben a helyzetekben is tökéletes kiszolgálásra és vásárlási élményekre vágynak. Az Ipsos értékelése szerint még rengeteg lehetőség van a fejlődésre mindhárom területen. A fogyasztók pontos és érthető kommunikációra vágynak. Több mint negyede a kiszállítás és átvételi pont használóknak úgy véli, hogy a kereskedőknek még fejleszteni kell a velük való kommunikációt. A vásárlók 9%-a azt állítja, hogy nem volt pontos a rendelése összeállítása. 27% pedig az átvételi pontok kialakításával és megtalálhatóságával volt elégedetlen.
Az Ipsos hamarosan elkészíti az E-Commerce Experience Report második hullámát, hogy az ünnepi időszakra támogassa a kereskedelem felkészülését.
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Ezért nem fenntartható a 2026-os költségveté
A Parlament elfogadta a 2026-os „háborúellenes” költségvetést, mely a legtöbb…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >