Kiszállítási toplista, élmezőnyben az Aldi
Az Ipsos legújabb kutatása, az E-Commerce Experience Report az Egyesült Államokbeli hagyományos üzletláncok e-kereskedelmi teljesítményét vizsgálta meg a bolton belüli és kívüli átvétel valamint a kiszállítás szempontjából.
A felmérésben 2 000 amerikait kérdeztek meg a vásárlási szokásaikról és 150 „mystery shopping” (titkos vásárlás) adatait is elemezték.
Kihívások éve
Ez az év számos kihívás elé állította a kereskedőket világszerte, így az USA-ban is. A karanténidőszakra elő kellett állni a hagyományos kereskedőknek is valamilyen online kapcsolódású érintésmentes megoldással. A legnagyobb kihívást a rendelések és azok összekészítése időpontjában rendelkezésre álló készletek megadása jelenti. Az Instacart például pont a készletadatok pontosítása érdekében állt át a 3 órásról az óránkénti készletfigyelésre.
A rendelések időre való összekészítése is komoly kihívást jelent. Az átvevőpontok kialakítása, kitáblázása, a megfelelő orientáció is sok helyen még hiányos a bolton belüli és kívüli megoldásoknál egyaránt. Bár a vezető kiskereskedők, élükön a Walmarttal szép eredményeket érnek el, a piackutatók átlagosan 27%-nál találtak kommunikációs hiányosságot.
A logisztikai feltételek megteremtése is feladta a leckét, hiszen legtöbb helyen a boltban kellett megteremteni a csomagok elkészítésének feltételeit. A bezárt boltokat is többen csatarendbe állították az online rendelések teljesítése érdekében. Többen harmadik féllel szerződtek le, így az Aldi is együttműködést kezdett az Instacarttal.
Kiszállítási pontosság
A H-E-B (Howard E. Butts. élelmiszerbolt lánc), a Whole Foods (Amazon tulajdon) és az Aldi áll az USA boltok kiszállítási eredményesség szempontjából felállított listáján 95% vagy ezt meghaladó pontossági rátával, az Ipsos kutatása szerint.
A H-E-B-nél 99%-os kiszállítási pontosságot mértek, ezzel került az első helyre. A Whole Foods és az Aldi holtversenyben, 95%-kal a második. Az Aldi kiemelkedik a kiszállítási értésítések kiküldésében is.
Bolti átvétel
Új fogalom a BOPIS (buy-online-pickup-in-store, vedd online-kapd fel a boltban) módszer, amelyben egyértelműen a Walmart szerepelt a legjobban. Az összesített eredményeket tekintve is a Walmart számít a legjobbnak az USA élelmiszerláncai közül az e-kereskedelmi szempontok tekintetében. Kivételesnek találták a Walmart átadási pontok kialakítását és kommunikációját is a kutatók.
A Target is nagyon jó eredményekkel rendelkezik, kiemelkedik az ígért időre való rendelés-összeállítás 98%-os teljesítésében.
Bolton kívül kialakított átvételi pontok
A pandémia hatására egyre népszerűbbek a parkolókban, raktárbejáratoknál, kültéren kialakított átvételi pontok. Az egyértelmű navigáció, a megfelelő parkolási lehetőség, az átvételt segítő táblák nagyon fontosak. Ilyen értelemben a Sam’s Club teljesített a legjobban közel 100%-os, tökéletes teljesítménnyel. A Kroger is hasonlóan megbízható, ráadásul 97%-ban pontosan az ígért időre készítette össze a rendeléseket.
A vásárlók ezekben a helyzetekben is tökéletes kiszolgálásra és vásárlási élményekre vágynak. Az Ipsos értékelése szerint még rengeteg lehetőség van a fejlődésre mindhárom területen. A fogyasztók pontos és érthető kommunikációra vágynak. Több mint negyede a kiszállítás és átvételi pont használóknak úgy véli, hogy a kereskedőknek még fejleszteni kell a velük való kommunikációt. A vásárlók 9%-a azt állítja, hogy nem volt pontos a rendelése összeállítása. 27% pedig az átvételi pontok kialakításával és megtalálhatóságával volt elégedetlen.
Az Ipsos hamarosan elkészíti az E-Commerce Experience Report második hullámát, hogy az ünnepi időszakra támogassa a kereskedelem felkészülését.
Kapcsolódó cikkeink
Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >1500 milliárd forintos piac új szereplőkkel: civilek az e-kereskedelemben
Egy egyszerű és biztonságos applikáció letöltésével online vásárlásai során bárki…
Tovább olvasom >Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >