Kiszállítás, percre pontosan
Az e-kereskedelem robbanása az időt tette a legszűkebb erőforrássá: amihez korábban órákra vagy napokra volt szükség, ma percek alatt kell megvalósulnia. A D+1 kézbesítés iparági minimum lett: bár a fogyasztók egyre később adják le rendeléseiket, továbbra is másnapi kiszállítást várnak el. A piacot egyszerre alakítja a gyorsaság kényszere, a rugalmasság keresése és a fenntarthatósági elvárások erősödése. A kiszállítás ma már nem pusztán szolgáltatás, hanem stratégiai versenytényező a kereskedők és a logisztikai szereplők számára.
A cikk a Trade magazin 2025/10. lapszámában olvasható.
Az azonnaliság kultúrájában a logisztikának percek alatt kell megoldania azt, amire korábban órák vagy napok jutottak. A másnapi kiszállítás (D+1) ma már iparági minimum, miközben a leadási határidők későbbre tolódnak: gyakori, hogy a 14 óráig rögzített rendeléseket is már aznap be kell vinni a rendszerbe. A növekvő rendelési csúcsok a hét minden napjára kiterjedő, szünet nélküli üzemet követelnek, a kapacitásokat pedig órás bontásban kell igazítani.
A működés kulcsa a valós idejű készletlátás, a rendszerszintű integráció (webshop, raktár, fuvar, ügyfél-kommunikáció) és az AI-alapú előrejelzés, amelyek kisimítják a csúcsterheléseket és megelőzik a készletkiesést. A hangsúly a pontosságon van: fél-háromnegyed órás kézbesítési ablak, szigorú ETA (becsült érkezési idő), adat- és folyamatfegyelem. A tranzitidők tovább már csak szabályozási és folyamategyszerűsítéssel rövidíthetők; a hibakockázatot rutin, standardizált operáció és valós idejű visszacsatolás tartja kordában. A hatékonyság és a fenntarthatóság egyszerre cél, amely kevesebb üresfutást, jobb járműkihasználtságot és kevesebb csomagolási többletet kíván.

A másnapi kiszállítás (D+1) ma már iparági minimum, miközben a leadási határidők későbbre tolódnak
Fiatalított flotta
A Magyar Posta a megbízható és gyors szolgáltatás érdekében dinamikus útvonaltervezést alkalmaz, amely jelentősen csökkenti a kézbesítési időt. Ügyfeleik többféle kézbesítési opció közül választhatnak, legyen szó házhozszállításról, csomagpontról vagy csomagautomatáról. Időről időre fejlesztik futárhálózatukat és az általuk használt PDA-eszközöket, ezzel biztosítva a valós idejű információáramlást és a gyors adatkezelést. Emellett a flotta fiatalítására beszerzett új járművek tovább növelik a kiszállítás hatékonyságát és megbízhatóságát. A Magyar Posta Zrt. elkötelezett az ESG-követelmények teljesítése mellett: energiafelhasználásuk mintegy 45-47%-ban a szállítási folyamatokból adódik, ezért a beszerzéseknél kiemelt szempont a környezetterhelés minimalizálása és a biztonságos eszközök kiválasztása. Elektromos járműparkjuk a kézbesítésben használt eszközök széles spektrumát lefedi az elektromos kerékpároktól, a speciális elektromos segédmotorkerékpárokon át az N1 kategóriájú elektromos gépjárművekig.

Dr. Springer Miklós
logisztikai
vezérigazgató-helyettes
Magyar Posta
– Idén bevezettük az ügyfélrendelkezés lehetőségét, amely rugalmasabbá teszi a kézbesítést: az ügyfelek könnyebben módosíthatják a kézbesítés helyszínét és időpontját – fejti ki dr. Springer Miklós, a Magyar Posta Zrt. logisztikai vezérigazgató-helyettese.
Az MPL csomagautomatáikban – idei fejlesztés eredményeként – már lehetőség van csomagmegőrzésre és adomány elhelyezésére is. Utóbbival az adománygyűjtő akciók időszakában a lakosság egyszerűen támogathat karitatív szervezeteket civil felajánlás formájában, így a modern logisztikai infrastruktúra társadalmilag hasznos szerepet is betölthet. A főleg webáruházak számára komplex logisztikai megoldásokat kínáló Smart by MPL fulfillment szolgáltatás fejlesztése igazodik a piaci igényekhez. A teljes láncot lefedi: a raktározástól a megrendelések összekészítésén és csomagolásán át egészen a kiszállításig, szorosan egybefonódik az MPL országos kézbesítési hálózatával.
Rugalmas opciók
Az NMHH adatai alapján a FoxPost-Packeta csoport rendelkezik hazánk legnagyobb csomagautomata-hálózatával; a méretből fakadó hatékonyság és a Packeta nemzetközi háttere egyszerre biztosít stabil alapot az innovációkhoz. A legfrissebb fejlesztésük, hogy a forgalmasabb helyszíneken már bevezették a napi kétszeri kiszállítást: a csomagautomatákat a futár naponta kétszer tölti fel és üríti ki, ezzel segítve a gyorsabb kézbesítést. Emellett API-integrációval érik el, hogy partnereik rendszere közvetlenül kapcsolódhasson az övékhez, így gyorsítva és pontosítva az adatáramlást és a műveleteket. A hálózat rugalmassága – csomagautomaták, személyes átvételi pontok (Z-pont), házhozszállítás – lehetővé teszi, hogy az ügyféligényekhez igazodjanak.

Radeczky Zoltán
ügyvezető
Foxpost és Packeta
Hungary
– A csomagautomata a jelenleg elérhető legoptimálisabb kiscsomag-logisztikai megoldás: automatával egyetlen út alatt nagyságrendekkel több csomagot kézbesítünk, mint házhoz szállítással, ami nemcsak hatékonyabb, de környezetbarátabb is – emeli ki Radeczky Zoltán, a FoxPost Kft. és a Packeta Hungary Kft. ügyvezetője.
Jelenleg is zajlik a FoxPost- és a Packeta-járatok teljes összehangolása, amely egy integrált, még hatékonyabb és költségoptimalizált szállítási hálózatot eredményez majd. Napirenden van a fóti központ automatizálása is, amely a jövőben tovább gyorsítja a csomagfeldolgozást és a kiszállítási ciklusokat. Egyre erősebben jelentkezik az igény a vásárlói visszaküldés (Foxreturn) használatára, amely már nemcsak az adott webshopból rendelt termékekre, hanem más forrásból származó árukra is kiterjedhet.
– Saját méréseink szerint egy csomagautomatába érkező küldemény akár 75%-kal kevesebb károsanyag-kibocsátással jár, mint ha ugyanaz a csomag házhoz menne. Kültéri automatáink nagy része napelemmel működik, flottánkban elektromos járművek üzemelnek, raktárainkban napkollektoros rendszereket telepítünk, csomagolóanyagaink újrahasznosítottak, és részt veszünk jótékonysági akciókban is – sorolja Radeczky Zoltán.
Városi logisztika
Ma már alapelvárás, hogy a kézbesítési módok között mindenki kiválaszthassa a számára legkényelmesebbet. Ezzel párhuzamosan a rugalmasság szerepe is felértékelődött: egyre fontosabb, hogy a vásárló még a kézbesítés közben is módosíthasson, ha az eredeti terve megváltozik – például másik napra kéri, vagy egy átvételi pontra irányítja át a csomagot.

Balázs Attila
ügyvezető
GLS Hungary
– Széles körű szolgáltatási portfóliónkat éppen ezekre a változó elvárásokra reagálva alakítottuk ki: célunk, hogy mindenki megtalálja benne a számára megfelelő megoldást, akár házhoz szállítást, akár átvételi pontos kézbesítést keres, és lehetőséget adunk arra is, hogy a vásárlók a kiszállítás menetét – például az időpontot vagy az átvétel helyét – menet közben módosíthassák, akár a GLS applikáción keresztül is – nyilatkozza Balázs Attila, a GLS Hungary ügyvezetője.
Azok számára, akik nagy méretű vagy nehéz terméket rendelnek – például bútort, háztartási gépet vagy kerti eszközt –, a GLS XXL szolgáltatás kínál kényelmes és megbízható megoldást, akár 80 kilogrammig. Nyáron indították el a GLS Automata Expresszt, amely lehetővé teszi, hogy a GLS részére munkanapon átadott küldemények legkésőbb másnap reggel 8 óráig megérkezzenek a budapesti automaták döntő többségébe – pénteki feladás esetén pedig szombat reggeli kézbesítéssel. A rendszer a gyorsaságot és a kiszámíthatóságot helyezi előtérbe, így jól illeszkedik a városi logisztikai gyakorlatba, és hatékonyan alkalmazkodik a mai vásárlók azonnali hozzáférésre vonatkozó elvárásaihoz.
– Jelenleg is dolgozunk olyan újításokon, amelyek mind a kereskedők, mind a vásárlók számára tovább bővítik a kézbesítési lehetőségek rugalmasságát, és ezekről várhatóan még az idei évben be is számolhatunk – vetíti előre Balázs Attila.
Globális terjeszkedés
A DPD számára a legnagyobb kihívás a piac gyors változása és az új vásárlói szokásokhoz való alkalmazkodás; ezt technológiai fejlesztésekkel és hálózatbővítéssel kezelik. A myDPD alkalmazás lehetővé teszi a címzettek számára a csomagkövetést, értesítések fogadását és a kézbesítés módosítását; mindez kiszámítható és vásárlóbarát kézbesítést biztosít. Depóikban automatizált csomagszortírozók működnek, amelyek gyors és pontos csomagkezelést tesznek lehetővé. Digitális útvonaltervező rendszerük optimalizálja a kézbesítést a forgalom és a csomagmennyiség figyelembevételével. A myDPD és az API-alapú partnerintegrációk révén valós idejű adatcsere valósul meg, ami hozzájárul a gyorsabb, hatékonyabb és fenntarthatóbb működéshez.

Varga László
értékesítési és marketingigazgató
DPD Hungary
– Többféle kézbesítési megoldást kínálunk: házhoz szállítást 1 órás időablakkal, csomagpontos vagy automatás átvételt, biztonságos helyre történő kézbesítést, valamint nemzetközi szállítást a Geopost hálózaton belül; a vásárlók egyre inkább az alternatív, rugalmas átvételi lehetőségeket preferálják – avat be Varga László, a DPD Hungary Kft. értékesítési és marketingigazgatója.
Céljuk, hogy 2040-ig elérjék a nettó zéró CO₂-kibocsátást, összhangban a Geopost fenntarthatósági stratégiájával. Már több magyarországi városban teljes mértékben elektromos járművekkel végeznek kézbesítést, folyamatosan bővítik zöld flottájukat, depóik energiahatékonyságát napelemekkel javítják, miközben egy csomagra vetítve is csökkentik a károsanyag-kibocsátást. 2023-hoz képest már 18%-os csökkenést értek el. Fejlesztéseik főként a depóhálózatot és az informatikai rendszereket érintik. A Geopost nemzetközi hálózat részeként új régiókba is terjeszkednek, miközben növelik a kézbesítési kapacitást.
Nemzetközi tapasztalat
A DHL hálózata több mint 220 ország és terület tapasztalataira támaszkodhat, így első kézből látja az e-kereskedelem fejlettebb piacain megjelenő trendeket. Ezeket a tapasztalatokat beépítik működésükbe, és képesek gyorsan alkalmazkodni bármelyik piacon.

Molnár Gábor
üzletfejlesztési vezető
DHL Supply Chain
Magyarország
– Jelentős mértékben invesztálunk digitális és fenntartható megoldásokba, és évről évre optimalizáljuk a hálózatunkat, ügyfeleinkkel közösen dolgozzuk ki személyre szabott ellátásilánc-szolgáltatásainkat – jelzi Molnár Gábor, a DHL Supply Chain Magyarország Kft. üzletfejlesztési vezetője.
Meglátása szerint a customizáció (személyre szabott termékek) is mind nagyobb fókuszt kap, és ez a tevékenység a logisztikai szolgáltatók feladatai közé is átkerült.

Bory László
kereskedelmi igazgató
DHL Express Magyarország
– B2B fókuszú cég vagyunk, de a globális hálózatunkban már 50%-ban B2C csomagokat mozgatunk; ennek megfelelően bővítettük szolgáltatásunkat például, az úgynevezett on demand delivery (igény szerinti kézbesítés), ahol a vásárlók kezébe adjuk a kézbesítés irányítását – más időpontra, más címre kérhetik, csomagpontra, csomagautomatába, recepcióra való leadást is lehetővé teszünk, sőt nyaralás idejére is visszatartjuk a csomagot – fűzi hozzá Bory László, a DHL Express Magyarország Kft. kereskedelmi és marketingigazgatója. Kiemelte továbbá, hogy egyre inkább felértékelődnek az olyan kezdeményezések, mint a Power Up Your Potential program, amely célzott támogatást és mentorálást nyújt az e-kereskedők számára – különösen azoknak, akik a nemzetközi piacokra kívánnak belépni.
A DHL vállalatcsoport célul tűzte ki 2050-re a nettó zéró kibocsátás elérését. A repülőgépek fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) közlekednek; a kiszállítás során elektromos járműveket alkalmaznak. Budapesten és környékén például a kézbesítési flotta 70%-a elektromos furgonokból áll, a belvárosban négy e-cargo kerékpáros futárkört üzemeltetnek.
A DHL-nél az on-demand delivery mellett meghatározó szerepet kap a csomag teljes útjának nyomon követése, az e-mailes, SMS-es és WhatsApp-os értesítések, az ügyfélszolgálati chatbot, valamint az AI alkalmazása az operációs és értékesítési területeken.
Bővülő lefedettség
A foodora futárflottája évek óta stabilan növekszik, igazodva a megrendelések számához; jelenleg 5000 aktív futárt foglal magában.

Garay Péter
ügyvezető
foodora
– Az inflációs helyzetre kedvező konstrukciókkal reagálunk: a foodora PRO előfizetéses program havidíja már két rendelés után megtérül, és az ingyenes kiszállítás mellett 30%-os kedvezményeket is igénybe lehet venni közel 1500 partnernél – tájékoztat Garay Péter, a foodora ügyvezetője.
Ügyfeleik nemcsak azt várják el, hogy a rendelésük időben és pontosan érkezzen meg, hanem azt is, hogy a teljes folyamat átlátható és kényelmes legyen. Ennek érdekében élő rendeléskövetést alkalmaznak: a felhasználók látják, hogy futárpartnerük pontosan hol jár, és hány perc, amíg megérkezik. Ez a fokú transzparencia elengedhetetlen, ha a rendelést nemcsak aznapra, hanem fél-háromnegyed órán belül ígérik kiszállítani. Legfontosabb feladatuk az ökoszisztémájuk három szereplőjének – étterem/bolt, futárpartner és vásárló – leghatékonyabb összekapcsolása. Ebben több saját fejlesztésű szoftver és egyedi algoritmus segíti őket: az éttermek leterheltségét, a rendelkezésre álló futárok helyzetét, a várható rendelési mennyiséget mind külön program figyeli és hangolja össze. A standard rendelési lehetőség mellett gazdaságos és elsőbbségi kiszállítás is választható: a gazdaságos opcióval a felhasználók spórolhatnak a díjon, míg az elsőbbségi házhoz szállítással a lehető leggyorsabban kapják meg a rendelést. A gyorsaság és pontosság mellett a fenntartható növekedés is prioritás: a kiszállítási útvonalak hatékony szervezésével, környezetbarát csomagolóanyagok használatával és a jövőbeni zöld megoldások beemelésével csökkentik a környezeti terhelést. A foodora applikációja az egész országban elérhető, saját futárszolgálatos kiszállításukat rendszeresen bővítik; idén kilenc új településen szállítanak ki bármit, ami elfér egy futártáskában.

A pontosságon kívül fogyasztói elvárás még, hogy a teljes folyamat átlátható és kényelmes legyen
Adatvezérelt döntések
A városi közlekedési korlátozások, a behajtási szabályok és a zöldzónák egyre nagyobb akadályt jelentenek, amelyek növelik a kiszállítás költségeit. Mindemellett munkaerőhiány lép fel futárból, raktári és adminisztratív pozíciókban, miközben az infláció és az üzemanyagárak tovább terhelik a költségszintet.
Szezonban a csomagautomaták kapacitása szűk keresztmetszetté válhat; a kapacitás- és műszaktervezés nehéz, mert az előző este rendelkezésre álló mennyiségi információ csak részleges. A nemzetközi forgalomból beérkező áruk vám- és raktárkezelése plusz feladatot jelent, miközben a gyorsan változó szabályozás és a kiélezett verseny stabil folyamatfegyelmet, költségátláthatóságot és adatvezérelt döntéshozatalt igényel. A fenntarthatósági elvárások teljesítése közben a szolgáltatóknak úgy kell csökkenteniük a kibocsátást, hogy közben ne romoljon a szolgáltatási szint – ez finomhangolt hálózati és eszközoldali optimalizációt követel.
Sokcsatornás kézbesítés
2025-re a Boxy olyan teljes körű logisztikai és szállítási szolgáltatást kínál, amely egyszerre gyors, rugalmas és költséghatékony. Megoldásaikkal a gyártóktól és nagykereskedőktől kezdve egészen a kisebb és nagy forgalmú webáruházakig minden ügyfelüket támogatják – a raktárlogisztikától a fuvarszervezésen át a kistehereautós és kamionos szállításig.

Árvai Csaba
ügyvezető
Boxy
– Fulfillmentre és hagyományos raktártechnológiákra kialakított, 22 000 m²-es raktárközpontunkban nap mint nap azon dolgozunk, hogy az erőforrásokat hatékonyan osszuk el, technológiai alapon támogassuk a működést, és minden rendelést pontosan, időben teljesítsünk – fogalmazza Árvai Csaba, a Boxy Logisztikai Zrt. ügyvezetője.
A Boxynál a digitalizáció és az automatizáció adja az alapot: ennek egyik fő pillére a partner-portál, ahol ügyfeleik valós időben követhetik a készletmozgásokat, a rendelésfeldolgozás állapotát, a futárhoz történő átadás pillanatát és a kézbesítési státuszokat. Ez teljes transzparenciát teremt, és lehetővé teszi, hogy partnereik mindig adatvezérelt döntéseket hozzanak. Az operációt automatizált készletkezelés, csomagfeldolgozás és robotizált AMR-technológia segíti; ezek optimalizálják az anyagmozgatást, csökkentik a hibaarányt és rövidítik az átfutási időket.
– Minden releváns csomagszállító partnerrel kapcsolatban vagyunk, így ügyfeleink webshopjai a klasszikus házhoz szállítás mellett csomagautomatás, pick-up pontos átvételt, továbbá esti és hétvégi kézbesítést is kínálhatnak – tudjuk meg Árvai Csabától.
Az ESG-szempontok kiemelt szerepet kapnak: fulfillment és logisztikai központjuk BREEAM-minősítéssel rendelkezik, amely a fenntarthatóság iránti elkötelezettségüket tükrözi. Saját ökológiai lábnyomukat folyamatosan csökkentik: zöld kiszállítási alternatívákkal, töltőhálózat kiépítésével az elektromos járművek számára, az útvonalak optimalizálásával és a járművek kihasználtságának maximalizálásával mérséklik a környezeti terhelést.

A fenntarthatósági elvárások teljesítése közben a szolgáltatóknak úgy kell csökkenteniük a kibocsátást, hogy közben ne romoljon a szolgáltatási szint – ez finomhangolt hálózati és eszközoldali optimalizációt követel
Hibrid modellek

Hornyák-Sebestyén Attila
chief operating officer
Sameday Magyarország
A Sameday az agilis munkaerő-szervezést, a nagyobb kapacitású automata csomagszortírozó berendezések üzembe állítását és a csomagautomaták telepítését, illetve áthelyezését emeli előtérbe. A vállalatnál az egész áruszállítás – a csomag berögzítésétől a címzetthez történő kézbesítésig – teljes mértékben digitalizált, a csomagfeldolgozás pedig automatizált.
– Futáraink PDA-kat használnak a csomagfelvételhez és a kézbesítéshez, a címzettek az alkalmazásunkban látják és tudják kezelni a csomagjaikat, az elosztóközpontban pedig automata szortírozó berendezések segítik a gyors és pontos munkát – vázolja Hornyák-Sebestyén Attila, a Sameday Magyarország chief operating officere.
A szolgáltatás részeként másnapi kézbesítés érhető el házhoz szállítással, csomagautomatába és csomagátvételi pontokon; az elmúlt években a címzettek egyre inkább előnyben részesítették az automatás átvételt, mert lakóhelyükhöz közel, számukra kényelmes időpontban vehetik át a csomagot. A vállalat ösztönzi alvállalkozóit a hibrid és elektromos szállítójárművek beszerzésére, miközben saját gépjárműflottáját hibrid modellekre cseréli.
– A csomagfeldolgozási kapacitás bővítését a depóhálózatunk fejlesztésével és új automata csomagfeldolgozó berendezések üzembe helyezésével valósítjuk meg – teszi hozzá Hornyák-Sebestyén Attila.
Versenyben a nagyokkal

Ódor Gergely
ügyvezető igazgató
OGL Group
Az OGL kisebb szereplője a piacnak, nem ez a fő profilja, mégis ugyanazok a nagy kihívások érintik őket is: gyors és költséghatékony kiszállítás, a fenntarthatósági elvárások teljesítése, az egyre élesedő verseny és a magas ügyféligények kielégítése.
– Vállalatirányítási rendszerrel, nyomon követéssel és jól megválasztott fuvareszközökkel alakítjuk ki az ügyféligényeknek legideálisabb szállítási módokat – fejti ki Ódor Gergely, az OGL Group ügyvezető igazgatója. – A last mile delivery legkényelmesebb, de legdrágább formája a házhoz szállítás; olcsóbb választás a 24 órás átvételre alkalmas csomagautomata, vagy a csomagátvételi pont. A házhoz szállítás egyetlen korlátja, hogy jellemzően munkaidőben történik; a postaérkeztetés nyitva tartása kötött és nem feltétlen olcsóbb; a csomagautomaták ugyanakkor korlátozott ideig tudnak tárolni, és méretkorlátokkal küzdenek, míg az átvételi pontok nyitvatartás-függők, de kedvezőbb költségűek, mert nem ez a fő profiljuk – állapítja meg Ódor Gergely.
Úgy véli, a technológiai beruházások a digitalizálás és az automatizálás területén lehetségesek; az AI és a robottechnológia bevezetése az emberi erőforrás csökkentését célozza. 2025-ben a piac koncentrációja és tisztulása várható: a kisebb, kevésbé tőkeerős webshopok a versenyben alulmaradhatnak, és kénytelenek lesznek bezárni boltjukat a nagy, külföldi áruházakkal szemben, amelyek jobb árakkal, szélesebb kínálattal és fejlettebb technológiai háttérrel rendelkeznek.
Milyen árat fizet a környezetünk a kényelmünkért?
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az első ISO kompatibilis digitális karbonlányomméréssel és -csökkentéssel foglalkozó magyar startup. A mérésükből kiderül, hogy az e-commerce térnyerése számos láthatatlan eszközzel is szennyezi a környezetünket – a jó hír azonban, hogy ezen könnyen változtathatunk.
Az oldalakat egy új, saját fejlesztésű browser extension segítségével mérték meg: az internetes keresőkbe telepíthető applikáció a mérés mellett azt is megmutatja, hogy az adott oldalon milyen lehetőségek vannak a karbonkibocsátás optimalizálására felhasználói vagy programozói szempontból. Egy browser extension segítségével mérték meg az oldalak karbonkibocsátását, amely idén állt először a csapat rendelkezésére. A vizsgálat során egy átlagos vásárlás fő útvonalait járták végig: a főoldalról a terméklistára, majd egy termékoldalra navigáltak, végül pedig kosárba helyezték a terméket.
A kutatás során kiderült, hogy átlagosan a főoldalak karbonlábnyoma és csökkentési potenciálja a legnagyobb, ezt követik a termékoldalak. Az eredmények magukért beszélnek: a weboldalak tesztelése során annyi CO₂e kibocsátás keletkezett (233 943 kg CO₂e), mintha közel egymillió mosást indítottunk volna el, vagy 732 Budapest–Párizs autóutat tettünk volna meg. Az átlagos csökkentési potenciál 19,8%, ha a kereskedők optimalizálnának, a megtakarított energia 78 háztartás éves áramfogyasztását fedezné.
A hazai szereplők egy vásárlási útvonalon eredményezett kibocsátása rendkívül változatos. A legnagyobb kibocsátás 3,21 gramm volt, míg a legkisebb 1,15 gramm. Érdekesség, hogy a legnagyobb karbonlábnyommal rendelkező főoldal több mint hatszor annyi kibocsátást termel, mint a legkisebb. Az összes vizsgált oldal (főoldalak, terméklisták, termékoldalak) közül a legkisebb és a legnagyobb ugyanannál a kereskedőnél jelent meg.
– Fontos látni, hogy az általunk grammokban mért adatok hűen tükrözik az energiafogyasztást és vízfelhasználást is, illetve az utóbbi időben egyre inkább felértékelődő betöltődési időket is. Az optimalizáció révén elérhető csökkentés minden szempontból kívánatos. A Shopify adatai alapján az 1 másodperc alatt betöltődő oldalak 2,5-szer jobban konvertálnak, mint az 5 másodpercesek – emelte ki Huszics György, a Carbon.Crane társalapítója.
Kapcsolódó cikkeink
Tálcán kínált trófeák
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kolbászok, szalámik, taktikák
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Vészek borzolják a baromfit
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Felvásárolta a Prosus a Just Eat Takeaway-t
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kivonulhat Lengyelországból a Carrefour
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az MNB 6,5%-on tartja az alapkamatot – romlott a növekedési kilátás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >