A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesületével fehérítené a sörpiacot a Magyar Sörgyártók Szövetsége
A HVG tegnapi cikke nyomán levélben fordult a NAV Jövedéki Főosztályához a Magyar Sörgyártók Szövetsége. A nagy hazai sörgyártókat tömörítő szervezet arra kérte a hatóságot, hogy vizsgálja meg miként lehetséges, hogy a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete által publikált 3%-os piaci részesedés után csak e mennyiség töredékének megfelelő jövedéki adót fizettek be tavaly? A MSSZ felhívást intézett a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesületéhez is.
Az MSSZ-nek adatot szolgáltató nagy hazai sörgyártók 6,1 millió hektoliter sört értékesítettek tavaly a magyar piacon. Ennek 3%-a mintegy 180 ezer hektolitert tesz ki, azonban a hivatalos adatokból az derül ki, hogy a sörgyártó kisüzemek által bejelentett és adózott mennyiség ennél jóval kisebb lehetett.
A Magyar Sörgyártók Szövetsége tagjai tavaly jövedéki adó címén 42 milliárd forintot fizettek be a költségvetésbe. Ez 4,5%-kal több mint 2015-ben. Rossz fényt vetne a teljes sörágazatra valamint erodálná a piaci versenyt, hogyha egyes piaci szereplők nem vagy nem a teljes forgalomba hozott mennyiség után fizetnének meg a közterheket – írja levelében a Sörszövetség.
A MSSZ minden évben közli az ágazat legfontosabb piaci adatait, így az értékesített mennyiség, termelés, export, import és ágazati foglalkoztatási adatokat is. A Sörszövetség felkéri a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesületét, hogy közölje saját hasonló statisztikáit, ezzel is biztosítva a piac átlátható és transzparens működését, egyben elősegítve a sörpiac fehérítésére tett erőfeszítéseket.
A hvg.hu cikke:
http://hvg.hu/gazdasag/20170322_Lex_Heineken_srgyartas_kisuzemek_gvh_sorszovetseg_dreher_borsodi
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >