Kistérségek és digitalizáció
November 20-án tartotta soron következő ülését a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Kereskedelmi Kollégiuma, amelyre ezúttal meghívást kapott Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium kereskedelempolitikai és fogyasztóvédelmi feladatokért felelős államtitkárságának vezetője is. A találkozó fő témája a következő két év kereskedelmi stratégiája volt.
Az érdekképviseleti szervek és az ITM közös álláspontja, hogy bár a legégetőbbnek tűnő feladat a kistérségi élelmiszer-ellátás problémáinak megoldása, még ez a feladat sem oldható meg anélkül, hogy a stratégia figyelembe venné a digitalizációban rejlő lehetőségeket – ami egyébként a kormányzat fejlesztési feladatainak legfontosabbjaként lett kiemelve.
Az élelmiszer-ellátás jövőjének tervezésénél három fontos területet kell kiemelni:
1. Az innováció legyen a középpontban! Mind a nagyvárosokban, mind a településeken változik az ott lakók összetétele, mindennapi szokásaik, és ehhez kell igazítani a kínálatot is. Csakis az olyan fejlesztések jók, amelyek innováció-központúak – ilyen lesz majd például az e-nyugta-rendszer továbbfejlesztése is.
2. Ahol lehet, rövidíteni kell az értékláncot, és előnyben kell részesíteni a lokális megoldásokat, a hazai termelőket. Az ennek segítésére megvalósuló digitális megoldások a jövőben fel fognak értékelődni.
3. Tovább kell erősíteni a fogyasztói bizalmat az online élelmiszer-vásárlás irányába: fogyasztóvédelmi kommunikációval, hatósági ajánlásokkal kell támogatni a többcsatornás értékesítést.
Mindezek mellett továbbra is fontos terület a digitális készségek fejlesztése, hiszen a nemzetközi kihívások (határon túli kereskedők hazai piacra lépése) kezelésének egyik alapvető szükséglete, hogy a vállalkozók alkalmazkodni tudjanak az új fogyasztói társadalomhoz. //
Kapcsolódó cikkeink
JUST mosógél 4 l – active, color
Prémium minőségű JUST mosógélek színes és fehér ruhák mosásához alacsony…
Tovább olvasom >Hankó Balázs: rekordszámú nevezés érkezett a 34. Országos Tudományos és Innovációs Olimpiára
Rekordszámú nevezés érkezett a középiskolai tudományos és innovációs tevékenységet fejlesztő…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt a magyar családok külföldi utazásra fordított költése
Töretlen a fogyasztói bizalom erősödése, ennek egyik legfontosabb jeleként a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tízezer autó károsanyag-kibocsátását ellensúlyozta tavaly itthon egy jótékonysági szervezet
2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli és csomagolási hibás élelmiszert…
Tovább olvasom >50 milliárd eurót fektet AI-fejlesztésbe az Alibaba
Az Alibaba 380 milliárd jüant (kb. 50 milliárd eurót) fordít…
Tovább olvasom >Megérkezett az Egyesült Királyságba a Planet A Foods kakaómentes csokoládéja
A németországi Planet A Foods belépett az Egyesült Királyság piacára,…
Tovább olvasom >