Kisöpörték a raktárat
Közel ötvenéves hagyomány és számos titkos recept birtokában, saját hazájában a kekszek és teasütemények piacának mintegy 70 százalékát mondhatja magáénak a szlovákiai központú I.D.C. Holding.– A nemzetközi pozícióit erősítő vállalatnál 2004 végén döntöttek arról, hogy a korábban használt metódusokat integrált vállalatirányítási rendszerrel váltják föl. Ennek kiválasztásakor elsődleges szempont volt a megoldás nemzetközisége – mondja a hazai leányvállalatot irányító Hadnagy Róbert. Szerinte nem engedhető meg, hogy egy vállalat a szükségesnél nagyobb készleteket halmozzon fel, és ennek tárolására netán még plusz raktárterületet is bérelni kelljen. A svéd IFS Applications vállalatirányítási rendszert választó I.D.C. fő célkitűzése ezért az volt, hogy a készlet minél hamarabb az ügyfélhez kerüljön. Egyértelmű volt számukra, hogy a vállalat egészénél ugyanazt a rendszert kell használni. A szokásos lépések után meghatározták az egyes termékcsoportokra vonatkozó készletmaximumokat és pufferértékeket, egyúttal bevezették a termékek szavatosságától és a raktárkészlettől függő logisztikai vezérlést. A bevezetés következtében elhanyagolható szintre csökkent a lejárt szavatosságú készletek mértéke, gyorsult a készletek forgási sebessége, a készletnagyság a harmadára csökkent. A készlet összetétele megközelíti az ideálisnak tartott arányt. A raktárterület nagy része felszabadult, így bérbeadással hasznosíthatóvá vált. Javultak a költségmegtakarítási mutatók és gyorsultak a döntés-előkészítési folyamatok.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Piacra jutás, marketing, AI applikáció: kézzelfogható segítséget nyújt a SPAR Régiók Kincsei programja a kistermelők számára
Több mint 550-re emelkedett a kistermelőktől, kézműves cégektől, kisebb borászatokból…
Tovább olvasom >Megérkezett a Samsung Vision AI a vállalat legújabb tévéivel és hangprojektoraival
A Samsung bejelentette 2025-ös televízió és hangprojektor termékcsaládjainak bevezetését, a…
Tovább olvasom >További 4 éven át Hinora Ferenc a Magyar Marketing Szövetség elnöke
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >