Kismértékben nőtt a forgalom, és az átlagár
A női higiéniai termékek kiskereskedelme egyre inkább a drogériákra koncentrálódik, de jelentős rész jut a hipermarketekre is. A Nielsen adatai szerint a vegyiáru-szaküzlet értékben mért piaci részesedése 26 százalékra nőtt 2007. november–2008. októberben, ugyanakkor a hipermarket mutatója 32 százalék.Az egészségügyi betétek, tisztasági betétek és tamponok együttes éves forgalma 2007. szeptember–2008. augusztusban meghaladta a 13 milliárd forintot. A növekedés mértéke az előző évhez képest 3 százalék. Mennyiségben szintén plusz 3 százalékot regisztráltunk, az eladott darabszám szerint.
A kereskedelmi márkák részaránya a szóban forgó időszakokban 1 százalékponttal emelkedett, s így 12 százalékot tesz ki értékben.
Az egy darabra jutó fogyasztói átlagárak alig változtak idén szeptember-októberben, az előző hasonló periódushoz képest. Egy darab egészségügyi betét átlagára 31-ről 32 forintra változott egy év alatt. A tisztasági betéteké 11 forint maradt. Tamponoknál szintén nem volt változás az előző évhez képest, 28 forintos árat regisztráltunk.
Mile Gabriella ügyfélkapcsolati menedzser, Nielsen
A női higiéniai termékek átlagos fogyasztói ára az elmúlt időszakban, forint/darab
Szegmens 2007. XI– 2007. XI– 2007. XI–
2008. X. 2008. X. 2008. X.
Egészségügyi betét 30 31 32
Tisztasági betét 12 11 11
Tampon 28 28 28
Forrás: Nielsen
A női higiéniai termékek értékben mért kiskereskedelmi forgalmának megoszlása a bolttípusok között, százalékban
Bolttípus 2007. XI– 2008. X.
2500 nm felett 32
401–2500 nm 17
201–400 nm 5
51–200 nm 12
50 nm alatt 7
Vegyiáru-szaküzlet 26
Patika 1
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >