Befejeződött a kiskereskedelmi világkongresszus: Oroszország, Szerbia, Carrefour, Spar – tudósítónk jelenti
– Növekedési kilátásokért a kiskereskedőknek érdemes Európán kívül
körülnézniük. Az Eurozóna nyári válságát követően ugyanis növekedésre
csak szegényesek a kilátások. – Így fogalmazta meg a Berlinben szerdán befejeződött, három napos kiskereskedelmi világkongresszus egyik rezüméjét Ira Kalish, a Deloitte tanácsadó cég globális kutatási igazgatója.
A nemzetközi terjeszkedés irányairól egyrészt négy külön szekcióban
tájékozódhattak az érdeklődők. Önállóan szerepelt a programban
Oroszország mellett Kína, Brazília és India, mint az ígéret földje
kiskereskedelmi befektetők számára.
– Oroszországban a multinacionális vállalatok Moszkvára fókuszálnak. Ott viszonylag ismertek a nagy nemzetközi márkák, a bevásárló központokban pedig az eladótérből csak 7 százaléknál kisebb résznek nincs bérlője – tájékoztatott az orosz szekcióban Tzvia Leveiv, egy beruházásfejlesztő cég elnök-helyettese.
Hozzátette, hogy a moszkvai fogyasztók szabadon elkölthető jövedelmük 70 százalékát vásárlásra és szolgáltatásra adják ki.
Európában még Szerbiára is hárult figyelem, a Deloitte „Rejtett hősök”
című tanulmánya szerint. Befektetők számára Algériától Vietnamig tíz
országban látnak fantáziát a négy nagy nemzetközi tanácsadók közé
tartozó Deloitte szakértői.
Listájukon földrészünkről csak Szerbia szerepel. Megindult a fejlődés.
Idén a szerb tulajdonban lévő Delta Maxi láncot megvette a belga Delhaize csoport, és ezzel domináns szerephez jutott déli szomszédunk élelmiszer-kiskereskedelmében. Ezzel egyidőben további négy balkáni országba is bejutott a belga vállalat. A Delta csoport ugyanis, bár alacsony piaci részesedéssel jelen van Albánia, Bosznia-Hercegovina, Bulgária és Montenegro élelmiszer-kereskedelmében is.
További FMCG vonatkozású információk: A legnagyobb európai
kereskedelmi vállalat, a Carrefour igyekszik feltartóztatni a hipermarketek piaci részesedésének csökkenését Európában.
– Új üzlettípusunkkal, a Carrefour Planet-tel arra törekszünk, hogy
szaküzletekkel versenyezzünk friss élelmiszerek, kozmetikumok, divatáruk és lakberendezés kínálatával. Bővítjük bio élelmiszer választékunkat is. Mindezzel célunk, hogy még jobban vonzzuk a női vásárlókat hipermarketjeinkbe. – Így mutatta be innovációjukat Jose Carlos Gonzalez-Hurtado, a Carrefour kereskedelmi igazgatója.
Egy pódium beszélgetésben a Spar elnök-vezérigazgatója, Donald
Campbell többek között kijelentette:
– A jövő nyertesei azok a kiskereskedelmi vállalatok, ahol ügyesen
használják fel az adatokat a forgalom trendjeiről és a fogyasztók
viselkedéséről. Mi aktívan keressük a számunkra fontos adatokat.
Rendelkezésre áll hozzá a szükséges technológia.
Ehhez kapcsolódik „a nap mondása”, a Google németországi igazgatójától.
Alastair Bruce a a kongresszus résztvevőinek figyelmét felhívta a
következőre:
– Szeressétek a vásárlási adatokat. Az adat ugyanis, értéket tekintve az új olaj.
Bajai Ernő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kreativitás és művészeti szaktudás, mint az üzleti siker alapja?
Releváns kérdés, hogy azok, akik művészeti és kulturális területen mozognak…
Tovább olvasom >Újabb kiválóságok és zöldipari innovációk a Környezet Védelméért díj átadásán
Szombaton este egy különleges helyszínen, a Duna vizén ringatózó Európa…
Tovább olvasom >Rekordszámú nevezés érkezett a Brillante-2024 Nemzetközi Pálinka- és Párlatversenyre
Rekordszámú nevezés érkezett a Gyulai Pálinkafesztiválon belül meghirdetett Brillante-2024 Nemzetközi…
Tovább olvasom >