Kiskereskedelmi innováció a Geometrytől járvány idejére
Fenntartható higiéniai megoldást fejlesztett a Geometry a kiskereskedelmi szektornak. A bevásárlókocsik fogantyúját egyetlen mozdulattal fertőtlenítő eszköz nem csak a mostani járvány elleni védekezést segítheti, de a jövőben, a szigorodó tisztasági előírások betartásában is fontos szerepe lehet.
A koronavírus-világjárvány kitörése óta kiemelt figyelmet kap a közös terek, a közös használatú tárgyak fertőtlenítése, de a személyes higiéniára is fokozottabban ügyelünk. Ennek megfelelően óriásit nőtt a kéz- és egyéb fertőtlenítőszerek, valamint a szappanok iránti kereslet. A nagy forgalmat bonyolító kiskereskedelmi egységek is komoly erőfeszítéseket tesznek a megfelelő tisztaság fenntartására, hiszen a vásárlói térben jellemzően sok ember tartózkodik egyszerre, illetve fordul meg a nap folyamán.
Beth Ann Kaminkow, a Geometry globális vezérigazgatója szerint „az ún. fizikai üzletek fontossága a járvány idején sem szűnt meg, pedig számos elemzés jósolta a hagyományos boltok végét. Az élelmiszerboltok, a közértek, a patikák vagy a kerékpárüzletek nagyon is életben maradtak: nemcsak a legalapvetőbb termékekhez és szolgáltatásokhoz segítik hozzá az embereket a lakóhelyük környezetében, hanem a járvány előtti élet helyszíneiként tekintünk rájuk. Ahogy a világban fokozatosan oldják fel a különféle járványügyi korlátozásokat, a fenntartható higiénés megoldások fontossága is egyre nagyobb lesz.”
A Geometry által kifejlesztett Handle on Hygiene hatékony támogatást nyújthat a kiskereskedelmi szektor számára, hiszen biztonságos, a vásárlók egészségmegőrzését támogató és a vírus terjedését akadályozó megoldásról van szó. Az egyedülálló eszközt öt évvel ezelőtt az ügynökségcsoport közel-keleti és észak-amerikai csapata, valamint a retail dizájner Barrows álmodta meg az Unileverhez tartozó Lifebuoy márka számára. A bevásárlókocsik fogantyúját egy mozdulattal fertőtlenítőszerrel bevonó, és azt a mikroorganiuzmusoktól 99,9 százalékban megszabadító megoldást több mint ötszáz szupermarketben használták sikeresen két éven keresztül. Miután a vásárló levette a polcról a megvásárolni kívánt terméket, a fertőtlenítő folyadékot tartalmazó eszközt a kocsi fogantyúján végighúzva, majd a fogantyút ismét megfogva mind a kéz, mind a fogó megtisztítható, így a higiénia a teljes bevásárlási folyamat alatt biztosított.
„A Geometrynél más, friss szemmel nézünk a kereskedelemben rejlő lehetőségekre. Ma, amikor a kiskereskedelem példa nélküli átalakuláson megy keresztül, szeretnénk az iparágat innovatív és fenntartható és higiénikus shopper megoldásokkal is segíteni, akár globális szinten” – mondta Nick Walsh, a Geometry MENA, a cégcsoport közel-keleti és észak-amerikai irodájának vezérigazgatója.
A körültekintőbb higiénés igényeknek megfelelően a vásárlási élmény alapvetően megváltozott. Az Arizonai Egyetem kutatása szerint a bevásárlókocsik fogantyúján akár több mint 1 millió mikroorganizmus élhet, köztük veszélyes baktériumok is. Az ilyen felületek fertőtlenítési rendje a mostani járványhelyzet következtében a jövőben várhatóan tartósan szigorúbb lesz a korábbinál. A YouGov közvéleménykutató szerint például a vásárlók világszinten több mint 60 százaléka kerüli a tárgyak érintését, a Global WebIndex Report adatai pedig azt mutatják, hogy a fogyasztók fele a lehető legrövidebb időt igyekszik eltölteni az üzletekben. A Nielsen előrejelzése szerint a jövőben kiemelten fontos lesz továbbá a fogyasztók számára az ellátási lánc és annak egészségügyi és biztonsági tényezőinek átláthatósága.
„Míg a világ nagy kereskedelmi láncai fontos lépéseket tettek a vásárlók támogatása és védelme érdekében, a Geometrynél úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi helyzetre adott válaszoknak fenntarthatónak és hosszú távon használhatónak is kell lenniük. A szektor és a fogyasztók támogatása érdekében így újraindítjuk a Handle on Hygiene gyártását, jelentősen alacsonyabb egységár mellett” – tette hozzá Nick Walsh.
„Nagyon örülünk annak, hogy sikerült egy, a magyar piac számára is megfizethető gyártási megoldást találni erre az eszközre, amely a jelenlegi helyzetben különösen aktuális. Már elindult az egyeztetés néhány ügyfélpartnerünkkel a hazai piacon is a termékkel kapcsolatban, bízom benne, hogy hamarosan már itthon is biztonságosabban tudjuk majd használni bevásárlókocsinkat a legtöbb kereskedésben” – mondta Sályi Réka, a Geometry magyarországi ügynökségcsoportjának ügyvezető igazgatója.
A Geometry felkészült arra, hogy több mint 25 piacon akár több százezer darab terméket is legyártson. A technológia az elsődleges, már kipróbált áruházi alkalmazás mellett a reptéri poggyászkocsikon, a tömegközlekedési eszközökön elhelyezett kapaszkodó rudakon vagy egyéb kapaszkodókon, korlátokon is egyszerűen használható lehet.
Kapcsolódó cikkeink
Újra felfedezik a hagyományos megoldást a férfiak
A borotválkozás nem csak a reggeli rutin elhagyhatatlan része, hanem…
Tovább olvasom >A higiéniai és vendéglátóipar dolgozói tüntettek Brüsszelben
Több száz európai biztonsági, higiéniai és vendéglátóipari dolgozó gyűlt össze…
Tovább olvasom >Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >