Kisebb hiányosságokért 7 millió forintra bírságolta a versenyhivatal a Tescót
Alapvetően teljesítette a fogyasztókat segítő vállalásait a Tesco, de az utóvizsgálat kisebb hiányosságokat tárt fel; a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ezért 7 millió forintos bírságot szabott ki az áruházláncra, amely részben elismerte a jogsértést – közölte a versenyhatóság csütörtökön az MTI-vel.

A GVH tette közzé a hírt
A GVH felidézte, hogy 2020 őszén fogadta el a hivatal a Tesco áruházlánc üzemeltetőinek korrekciós kötelezettségvállalásait, miután a cég a vevőket megtévesztve nem tájékoztatott előre arról, hogy honlapján csak online bevásárlási szolgáltatást nyújt, nem pedig a mindenki által megszokott, szigorúbb jogi szabályozású webáruházit.
Az eljárás eredményeként a Tesco vállalta, hogy a hiányosságok korrigálása mellett valódi, országosan elérhető webáruházat fejleszt ki. Az élelmiszer-kiszállítás lehetőségeinek bővülése hatékony segítséget jelentett a fogyasztóknak a járványügyi helyzetben – hangsúlyozta a versenyhivatal.
Az előírtak végrehajtását a GVH szakértői utóvizsgálat keretében értékelték. A vizsgálat alapján a Tesco megfelelően végrehajtotta a vállalások lényegét: létrehozott és a vállalt ideig, illetve azt meghaladóan fenntartott egy minden hazai vásárló számára elérhető webáruházat, a határozatban előírt kínálattal, amelyet a szolgáltatások különbségeit hangsúlyosan bemutató kommunikációval népszerűsített.
A GVH eljáró versenytanácsa megállapította, hogy a Tesco alapvetően összhangba hozta magatartását az alkalmazandó jogszabályi rendelkezésekkel, a kötelezettségvállalása, és így a közérdek hatékony védelmének biztosítása döntően megvalósult – emelte ki a versenyhatóság.
Kiderült azonban az is, hogy a vállalások nem teljesültek maradéktalanul. A cég ugyanis a kezdeti, online bevásárlási szolgáltatásainak fejlesztésekor a vállaltakkal ellentétben nem az eredetileg rendelt, illetve a helyettesítőként kiszállított termékek egységáráról, hanem azok darabáráról tájékoztatta a fogyasztókat. Ez az eltérő kiszerelések miatt megnehezíthette a termékek összehasonlítását, így annak eldöntését, hogy megfelel-e a vevő számára a helyettesítő áru.
A Tesco emellett elmulasztotta egyes igazolási kötelezettségek határidejét a GVH felé, ami akkor is mulasztásnak minősül, ha az utóvizsgálat során pótolt adatokból megállapítható volt, hogy egyébként megfelelő teljesítést igazoltak volna.
Miután a 407 millió forintos minimum-értékű kötelezettségvállalások lényegi elemei teljes egészben teljesültek, a GVH Versenytanácsa a kisebb súlyú mulasztásokért 7 millió forintos bírságot szabott ki a Tesco-Global Áruházak Zrt.-re. A hatóság tekintettel volt egyebek mellett arra, hogy a cég az utóvizsgálat során feltétel nélkül elismerte a mulasztások egy részét – ismertette közleményében a versenyhivatal.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >