Kis lépések, nagy hatás: a dm környezetsemleges termékeket fejlesztett – A Pro Climate almárka áprilisban érkezik a polcokra
A dm célul tűzte ki, hogy vásárlóiknak fenntartható alternatívákat adjon a hétköznapok döntéseihez, a kereskedelemben pedig úttörő szereplőként mutasson példát másoknak: a szortimentben előnyben részesítik a kisebb ökológiai lábnyom mellett előállított termékeket, minimalizálják a műanyag-felhasználást, és növelik az újrahasznosított anyagok arányát a csomagolásokban. Egyre több szilárd terméket kínálnak műanyag csomagolás nélkül, a drogériapiacon elsőként vezettek be tesztjelleggel utántöltő állomásokat. Újabb úttörő lépésként áprilistól környezetsemleges* termékek érkeznek a polcaikra.
Adm a Berlini Műszaki Egyetemmel és gyártó partnereivel közösen dolgozta ki azt az egyedülálló koncepciót, amely során a termékek környezetre gyakorolt hatásait mindenre kiterjedően elemezték, majd a lehető legkisebbre csökkentették. A termékek előállítása és ártalmatlanítása során keletkező, el nem kerülhető hatásokat a dm öt környezeti hatást érintően kompenzálja: ilyen a CO2-kibocsátás, az eutrofizáció, a savasodás, a nyári szmog és az ózonréteg elvékonyodása. A vállalat egy új, tudományos koncepció alapján kifejlesztett Pro Climate termékcsaláddal kínál fenntartható alternatívát a vásárlóknak.
Az új, 14 tagú környezetbarát termékcsalád a legfontosabb drogériatermékek körét fedi le. A WC-papír, a sampon és a tusfürdő mellett lesz mosó- és tisztítószer, illetve a test- és arcápolás területén is kínálnak környezetsemleges termékeket. Saját márkáik közül az alverde NATURKOSMETIK, a Jessa, a Sanft&Sicher, a Denkmit és a Sundance termékcsaládok almárkájaként találkozhatnak a Pro Climate termékekkel a vásárlók.
Környezeti hatások teljes körű elemzése és csökkentése
A környezetsemleges termékek fejlesztése holisztikus, tudományosan megalapozott szemléleten alapul, s ezidáig egyedülálló kezdeményezés: míg a klímasemleges termékek csak a CO2-kibocsátását kompenzálják, a dm a Pro Climate termékek esetén öt területet érintően vizsgálja azokat a környezeti hatásokat, amelyek a termék teljes életciklusa folyamán keletkeznek a nyersanyag-felhasználáson és gyártáson át egészen az ártalmatlanítás fázisáig.
A kompenzáció természetvédelmi szempontok mentén történik
A termékek előállítása és ártalmatlanítása során keletkező és el nem kerülhető környezeti ártalmakat az okozott hatásokhoz mérten kompenzálja a dm, vagyis minden egyes termék esetén kiszámolják a pontos környezeti költségeket az öt említett kategóriában. Ezt az összeget a dm németországi ipari és bányaterületek rehabilitációjára fordítja. A területeket a HeimatERBE kompenzációs projekteket lebonyolító szervezet alapos tervezés után a természetvédelem szempontjait követve rehabilitálja, és több szakaszban fejleszti, hogy ökológiailag értékes biotópok jöjjenek létre. Ezek segítik a biológiai sokféleség megőrzését és fejlesztését, a klímaváltozás hatásainak mérséklését. (x)
*CO2-kibocsátás, eutrofizáció, savasodás, nyári szmog, ózonréteg-elvékonyodás kompenzációja
Kapcsolódó cikkeink
Racionalizálási törekvései közepette növeli európai jelenlétét az Aldi Nord
2023-as fenntarthatósági jelentése szerint 5,9%-kal nőtt az Aldi Nord nettó…
Tovább olvasom >Az ezüst korosztálynak szóló saját márkát vezetett be a Penny Olaszországban
November 7-től jelenik meg a Penny Italia üzleteiben a diszkont…
Tovább olvasom >A dm forgalma 17 százalékkal nőtt az elmúlt gazdasági évben
A dm az elmúlt gazdasági évben nagy mértékben fektetett az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Évek óta közös a cél: pelenkát juttatni oda, ahol a leginkább szükség van rá
A gyermekek gondozása odafigyelést, rengeteg energiát és érzékenységet igényel. Fokozottan…
Tovább olvasom >Mosolyogj!
Az Amodent Magyarország legrégebbi fogkrémmárkája. 1965 óta volt elég időnk kitapasztalni,…
Tovább olvasom >Használt eszközök új élete — hozzájárulásunk a körforgásos gazdasághoz
Fenntarthatóság és hatékonyság az INTERGAVEL-lel A mai gazdasági környezetben egy…
Tovább olvasom >