Kis formátumok: Aldi Local és Lidl Express

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 04. 10. 12:35

Az Aldi új formátummal jelent meg Londonban Aldi Local néven. A brit főváros Balham negyedében található üzlet egy normál Aldi-üzlet eladóterének a felén működik csökkentett – kb. 1500 SKU-t tartalmazó – áruválasztékkal. Az új üzletben, a városi helyszínhez idomulás okán, nem találhatók meg a nagy kiszerelések és akciók – így autó nélkül is könnyű lesz vásárolni. A széles árukínálat és a frissáru alapvető fontossággal bír az Aldi Local üzletekben, hiszen ezek a Shopper Vista adatai szerint a leginkább keresett kategóriák a diszkontláncban.

Az üzletlánc jelezte, hogy nem kíván áttérni a convenience store szegmensbe, ugyanakkor a kis formátumokkal lehetséges a belvárosi terjeszkedés, ami – különösen Londonban – gyakran kihívásokkal terhelt, hiszen nem állnak rendelkezésre nagy, parkolóval rendelkező lokációk.

A nagy vetélytárs, a Lidl, az egyesült államokbeli Arlingtonban nyitott kis formátumú üzletet Lidl Express néven. A koncepció a frissáru és kényelmi termékek egyvelegére épül. Az üzletnyitás egyszeri alkalomnak tekintendő, de a diszkontlánc számára növekedési potenciállal bírhat.


Kapcsolódó cikkeink