Kínos szag helyett kellemes illat

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2020. 08. 26. 10:12

A dezodorok piacán a hosszan tartó hatás mellett egyre jelentősebb igény mutatkozik a természetes összetevők iránt is. Változatlanul a spray a legkedveltebb formátum, de növekszik a népszerűsége a stifteknek is. A szagok eltüntetésének hatásfoka mellett lényeges döntési szempont a termék illata, a gyártók bátran kísérleteznek ebben az irányban.

Az Unilever Magyarország Kft. arról tájékoztat, hogy a dezodorpiacot – mind a női, mind a férfi szegmensben – eladási értékben és darabszámban egyaránt csökkenő mértékű növekedés jellemzi.

Csendes Szandra - Unilever

Csendes Szandra
brand manager
Unilever Magyarország

– Érték- és volumenrészesedést tekintve továbbra is az Unilever a vezető gyártó a szektorban. 2019-ben az értékben vett eladások több mint 30%-a az Unilever márkáiból származott – mutat rá Csendes Szandra, az Unilever Magyarország Kft. brand managere.

Azt is megtudjuk tőle, hogy továbbra is a drogéria csatorna a legerősebb a dezodorok piacán, az értékbeli eladások több mint fele itt realizálódik. A tavalyi év legdinamikusabban növekvő csatornája a legkisebb, mindössze 5%-os értékbeli részesedéssel bíró diszkontoké.

– A Sarantis Hungary Kft. sajátillatszer-márkáinak értékesítését 2019-ben a dezodorokra vetítve úgy jellemezhetjük, hogy az eladásokat nagy részben a STR8 márka, azon belül is az illatorientált vonal hozta, mely a tavaly véghezvitt márka relaunchnak is köszönhető. A STR8 dezodorok értékesítése mind mennyiségben, mind értékben növekedést mutat 2018-hoz viszonyítva – mondja Sujbert Katinka, junior brand manager.

Novák Rebeka - Henkel

Novák Rebeka
brand&trade marketing
manager
Henkel Magyarország

A Henkel Magyarország Kft.-nél úgy látják, hogy

a dezodorpiacot a férfi szegmens folyamatos fejlődése jellemzi, formátumok tekintetében a stiftek kisebb növekedése figyelhető meg, míg a deospray stagnál, a pumpás és a golyós dezodor részesedése pedig csökken (Nielsen YTD Mar, 2020 Deo kategória).

– Ez elsősorban a természetes, biodezodorok térnyerésének köszönhető, amelyek főként ezt a formátumot alkalmazzák. Természetesen a 2020-as év adatait befolyásolja a koronavírus-járvány, de a növekvő trend tavaly és idén, az év első két hónapjában is jellemző volt – jelzi Novák Rebeka, brand & trade marketing manager.

A spray a legnépszerűbb

A NIVEA®-nál arra törekszenek, hogy minden fogyasztói igényt ki tudjanak elégíteni, így termékkínálatukban minden applikáció megtalálható, aeroszol, golyós dezodor, stift és pumpás dezodor is, mind férfi, mind pedig női felhasználók számára.

Jáger Melinda_Beiersdorf

Jáger Melinda
értékesítési vezető
Beiersdorf

– Izzadásgátlók esetében alapvető elvárás a hatékony védelem az izzadság ellen, de emellett a kellemes illat, frissesség, bőrápolás, foltmentesség is fontos döntési szempont. Természetesen nem feledkezhetünk meg az innovációk szerepéről sem, egy új illat, egy látványos csomagolás szintén befolyásolhatja a döntést. A dezodor kategóriában is érzékelhető a márkahűség, de egy-egy eladóhelyi árakció, egy látványos bolti kihelyezés képes ezt befolyásolni – nyilatkozza Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. értékesítési vezetője.

A vállalat fontosnak tartja, hogy izzadásgátló és alumíniummentes dezodorokból is kínáljanak megfelelő választékot.

– Vannak fogyasztóink, akik számára az alumíniummentes formula a vásárlási döntés fontos kritériuma, de tapasztalataink alapján sok vásárló nem tud különbséget tenni a kétféle termékcsoport között. Az izzadásgátló dezodorok hatékony védelmet biztosítanak az izzadság és a testszag ellen is, míg az alumíniummentes dezodorok a testszag ellen nyújtanak védelmet, és kellemes illatuk dominál – hangsúlyozza Jáger Melinda.

Sujbert Katinkának az a meglátása, hogy a legerősebb kategória a dezodor spray, utána következnek a golyós és a stiftes formátumok, majd a pumpás spray.

– Saját eladásainkban az értékesített mennyiség felét a deosprayk viszik, utána viszont a STR8 és B.U. márkák húzó termékei, a pumpás dezodorok következnek, melyek piacvezetők a kategóriában. Őket követi a többi kategória, azaz a golyós dezodorok, majd a stiftek – állapítja meg a Sarantis Hungary Kft. junior brand managere.

Sujbert Katinka a globális trendeket vizsgálva kiemeli: egy izzadásgátló termék kiválasztásánál több szempont játszik szerepet.

– Legfontosabb a dezodor teljesítménye, a termék izzadsággal szembeni hatékony fellépésének mértéke. Szintén fontos kérdés vásárlásnál a termék bőrbarát formulájának kialakítása.

Szoke.Nikolett - Unilever

Szőke Nikolett
innovation brand manager
Unilever Magyarország

– A női piacon a roll-on applikátortípus veszített részesedéséből, míg a férfi piacon a stift és gél stift applikátorok jelentősége csökkent a három fő típus közül – jegyzi meg Szőke Nikolett.

Csak semmi kompromisszum

A Beiersdorf Kft. 2011-ben vezette be a NIVEA® Black & White Invisible termékcsaládot, mely azóta is töretlen sikernek örvend. A 48 órás védelmet nyújtó, etil-alkohol-mentes izzadásgátló termékcsalád összetételét a Hohensteini Textilintézettel együtt fejlesztették ki kutatóik, hogy a dezodorok ne hagyjanak fehér foltot a fekete ruhákon, és a fehér ruhákon kialakuló sárga foltok ellen is sikeresen fel tudja venni a harcot. A termékcsaládon belül mind női, mind pedig férfi vásárlóik többféle illatból és applikációs formából választhatnak, igényüknek megfelelően.

– Globális kutatásaink igazolták, hogy a hölgyek esetén a hónalj borotválása bevett szokás, sokan hetente többször is megteszik ezt. Mivel a rendszeres borotválás, valamint a szőrtelenítés más formái is erősen igénybe veszik a bőrt, gyakran irritáció, bőrszárazság lép fel ezen az érzékeny területen. Így természetes, hogy a nők számára nagyon fontos a hónalj bőrének ápolása, és az is, hogy megoldást keresnek erre a problémára. Ezt a fogyasztói igényt szem előtt tartva alkottuk meg a NIVEA® Deo Beauty Elixir termékcsaládot három illatvariánsban, valamint spray, golyós dezodor és pumpás dezodor applikációkban – ismerteti Jáger Melinda.

A 2019 nyarán bevezetett NIVEA® Deo Beauty Elixir termékek tejkivonattal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal gazdagítva táplálják, védik és varázsolják széppé a hónalj érzékeny bőrét, még szőrtelenítés után is.

A Henkel Magyarország Kft. brand & ­trade marketing managere arra hívja fel a figyelmet, hogy a természetes összetevőkre, valamint a termékek mentességére még mindig hatalmas az igény a piacon.

– 2020-as újdonságaink is erre az igényre ajánlanak megoldást: Fa klasszikus márkánk alatt érkezik egy új termékcsalád, a Fresh&Free, mely magnézium komplexszel és 0% alkohollal és alumíniumsóval nyújt természetes frissességet kellemes gyümölcsös illatokban – említi meg Novák Rebeka.

Hódítanak a természetes trendek

– 2019-ben a dezodorpiac – értékben vett eladásokat figyelembevéve – öt legsikeresebb újdonságából négy Unilever újdonság volt: az Axe két új, friss illatú bevezetése az Ice Chill és az Ice Breaker, illetve a Dove Go Fresh Apple&White tea és a Dove Nourishing Secrets Awakening Ritual aeroszol formátumú termékek – tudjuk meg az Unilever Magyarország Kft. szakembereitől.

– A Dove tekintetében számos újdonsággal érkezünk az idei évben ebben a kategóriában, főként aeroszol fókusszal. Bővítjük a Nourishing Secrets termékcsaládot két új illatvariánssal, melyben a kakaó és a hibiszkuszvirág, valamint a más kategóriákban már bizonyított lótuszvirág és a rizsvíz illata kap szerepet, bevezetjük az új Soothing Summer Ritual limitált kiadású izzadásgátló aeroszolt, mely az aloe vera és a rózsavíz frissítő illatával teszi teljessé a nyarat.

A természetes trendek irányába való eltolódásra választ adva az Unilever létrehozott egy új márkát is, a Dove Powered by Plantset, melyben a Dove szépségápolásban szerzett szakértelme van ötvözve a növények hihetetlen megújító erejével – tájékoztat Szőke Nikolett.

A cég Powered by Plants márka alatt megalkotta az öko-sprayt – az első növényi alapú természetes levegő (nitrogén) által hajtott aeroszolját, amely új távlatokat nyit a természetes dezodorok jövője felé.

Folyamatos innovációk

A Sarantis Hungary Kft. szortimentjében megtalálhatók női és a férfi deók egyaránt. Saját Sarantis női illatszer márkájuk a B.U, a C-thru, valamint az ELODE, míg férfiak számára a STR8 márkát kínálják.

Sujbert Katinka - Sarantis

Sujbert Katinka
junior brand manager
Sarantis Hungary

– A tavalyi évben STR8 márkánk generálta a legerősebb forgalmat a deo kategóriában, ezen belül is a deospray alkategória hozott erős eladásokat. 2019-ben a márka designváltáson ment keresztül. Az illatorientált és a teljesítményorientált vonal csomagolása két jól megkülönböztethető színt kapott: előbbi fekete, míg utóbbi fehér lett, így vásárlóink is könnyebben tudnak termékeink közül válogatni. Legsikeresebb termékeink a STR8 Red Code és Original illata lett. Míg az Original a márka piacra kerülése óta folyamatosan jelen van a szortimentünkben, és mivel illatában nem, csak kiszerelésében változik időnként, addig a Red Code az elmúlt pár év alatt vált fogyasztóink kedvenc illatává – avat be Sujbert Katinka.

2019-ben új illatot is bevezettek a piacon a STR8 illatok közé, amely a Rise elnevezést kapta.

2020-ban bevezetjük legújabb STR8 illatunkat az illatorientált vonalon is, a Faith-t, melynek fiatalos illata gyümölcsösen friss, mégis a vanília alapillatnak köszönhetően édes. Női illatszermárkáink közül egy megújuláson megy keresztül – mondja a junior brand manager.

Budai K.

Kapcsolódó cikkeink