Kínai luxuspiac: fordulóponton az iparág?
A luxusipar nagyágyúi, mint az LVMH és a Kering, jelentős visszaesést tapasztalnak Ázsiában, különösen a kínai piacon. Az ország gazdaságának lassulása és a luxuscikkek magas árai egyre inkább elriasztják a vásárlókat, ami véget vethet a szektor korábbi fellendülésének – írja a VG.

Zsugorodni látszik a luxusipar
A luxuspiac zsugorodása
A Bain tanácsadó cég becslése szerint a kínai luxuspiac 2024-ben 20%-kal csökkent az előző évhez képest. A világ vezető luxusmárkái szintén jelentős eladáscsökkenést jelentettek:
- Louis Vuitton: 11%-os visszaesés az ázsiai piacon (Japán kivételével).
- Gucci (Kering): 24%-os csökkenés Kínában.
Hszing Vei-vei, a Bain partnere szerint a hiperexponenciális növekedés időszakának vége, és a piac sokkal mérsékeltebb ütemben fog fejlődni a jövőben. A fő kérdés az, hogy a mostani csökkenés ciklikus vagy hosszú távú trendváltozás jele.
Miért drága a luxus Kínában?
Bár a kínai vásárlók még mindig jelentős részt tesznek ki a globális luxuspiacon, sokan inkább külföldön, például Japánban vásárolnak, ahol a luxuscikkek ára alacsonyabb. Anthony Ledru, a Tiffany vezérigazgatója szerint Kínában a luxustermékek árai magasabbak, mint az Egyesült Államokban, Japánban vagy Koreában, ami szintén hozzájárulhat a kereslet csökkenéséhez.
A luxusipar válasza és jövőképe
A nagy luxuscégek, mint az LVMH és a Kering, továbbra is bíznak a kínai piacban, és a visszaesést időlegesnek tekintik. Bernard Arnault (LVMH) és Francois-Henri Pinault (Kering) egyaránt úgy vélik, hogy a kereslet idővel helyreállhat, mivel Kína még mindig az egyik legnagyobb fogyasztójuk.
Fiatalabb vásárlók és gazdasági hatások
A luxuspiac másik fontos kérdése, hogy míg a leggazdagabb vásárlók kereslete stabil marad, addig a fiatalabb, kevésbé tehetős fogyasztók egyre inkább visszafogják kiadásaikat. A luxusmárkák jövője azon múlik, hogy mennyire sikerül alkalmazkodniuk a változó vásárlói szokásokhoz és a globális gazdasági környezethez.
A következő évek meghatározóak lesznek a szektor számára, amelynek szereplői most új stratégiákat keresnek a kínai piac megtartására és új célcsoportok megszólítására.
Kapcsolódó cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Luxusipar: csökkent az LVMH nyeresége és bevétele az idei első fél évben
A világ legnagyobb luxuscikk-gyártójának számító LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton…
Tovább olvasom >Csökkent a világ legnagyobb luxuscikk-gyártója, az LVMH negyedéves bevétele
Az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, a világ legnagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >