Kínai luxuspiac: fordulóponton az iparág?

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 02. 19. 11:17

A luxusipar nagyágyúi, mint az LVMH és a Kering, jelentős visszaesést tapasztalnak Ázsiában, különösen a kínai piacon. Az ország gazdaságának lassulása és a luxuscikkek magas árai egyre inkább elriasztják a vásárlókat, ami véget vethet a szektor korábbi fellendülésének – írja a VG.

Zsugorodni látszik a luxusipar

A luxuspiac zsugorodása

A Bain tanácsadó cég becslése szerint a kínai luxuspiac 2024-ben 20%-kal csökkent az előző évhez képest. A világ vezető luxusmárkái szintén jelentős eladáscsökkenést jelentettek:

  • Louis Vuitton: 11%-os visszaesés az ázsiai piacon (Japán kivételével).
  • Gucci (Kering): 24%-os csökkenés Kínában.

Hszing Vei-vei, a Bain partnere szerint a hiperexponenciális növekedés időszakának vége, és a piac sokkal mérsékeltebb ütemben fog fejlődni a jövőben. A fő kérdés az, hogy a mostani csökkenés ciklikus vagy hosszú távú trendváltozás jele.

Miért drága a luxus Kínában?

Bár a kínai vásárlók még mindig jelentős részt tesznek ki a globális luxuspiacon, sokan inkább külföldön, például Japánban vásárolnak, ahol a luxuscikkek ára alacsonyabb. Anthony Ledru, a Tiffany vezérigazgatója szerint Kínában a luxustermékek árai magasabbak, mint az Egyesült Államokban, Japánban vagy Koreában, ami szintén hozzájárulhat a kereslet csökkenéséhez.

A luxusipar válasza és jövőképe

A nagy luxuscégek, mint az LVMH és a Kering, továbbra is bíznak a kínai piacban, és a visszaesést időlegesnek tekintik. Bernard Arnault (LVMH) és Francois-Henri Pinault (Kering) egyaránt úgy vélik, hogy a kereslet idővel helyreállhat, mivel Kína még mindig az egyik legnagyobb fogyasztójuk.

Fiatalabb vásárlók és gazdasági hatások

A luxuspiac másik fontos kérdése, hogy míg a leggazdagabb vásárlók kereslete stabil marad, addig a fiatalabb, kevésbé tehetős fogyasztók egyre inkább visszafogják kiadásaikat. A luxusmárkák jövője azon múlik, hogy mennyire sikerül alkalmazkodniuk a változó vásárlói szokásokhoz és a globális gazdasági környezethez.

A következő évek meghatározóak lesznek a szektor számára, amelynek szereplői most új stratégiákat keresnek a kínai piac megtartására és új célcsoportok megszólítására.

 

Kapcsolódó cikkeink