Kínában bővít a McDonald’s
A McDonalds a következő öt évben 2500-ról 4500-ra akarja növelni üzletei számát, és évente két számjegyű árbevétel-növekedést tervez Kínában – olvasható a portfolio.hu-n.
Az amerikai központú gyorsétterem-hálózat kedden azt is bejelentette, hogy főként a kisebb városokban akar terjeszkedni.
A napokban lezárták azt az ügyletet, amelynek keretében a McDonalds kínai érdekeltsége 80 százalékát eladta a kínai állami Citic befektetési csoportnak és az amerikai Carlyle-csoportnak. Ezáltal csökken ugyan a közvetlen bevétel, de mérséklődnek a költségek is, a licenszdíj-bevétel pedig erősen megnő. A McDonald’s-nak világszerte 37 ezer étterme van, ebből 14 ezer az Egyesült Államokban.
Az amerikai üzletmenet lanyhulása miatt több gyorsétterem-társaság fordult Kína felé, a Starbucks például azt tervezi, hogy 2021-ig 5000 kávézót nyit Kínában. Néhányan azonban nem boldogulnak, a Yum!Brands, a KFC és a Pizza Hut tulajdonosa külön társaságba szervezte ki 7500 kínai üzletét, miután nem tudott gátat vetni az eladások csökkenésének. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Pikáns újítással állt elő a McDonald’s marketingfronton
A McDonald’s egyedülálló marketingkampányt indított Hollandiában, melyben olyan plakátokat helyeznek…
Tovább olvasom >Visszavett agresszív marketingstratégiájából a Temu
Az utóbbi hónapokban jelentős változások történtek a kínai Temu webáruház…
Tovább olvasom >Kínában a vártnál kisebb mértékben emelkedtek a fogyasztói árak márciusban
Kínában 0,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak márciusban éves szinten…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >Végre hazánkban is kapható a nagyobb élelmiszerüzletekben a visszaváltható cserepalackos ásványvíz
A fenntartható ásványvízfogyasztás iránt egyre növekszik a kereslet Magyarországon. Eközben…
Tovább olvasom >Közel 2 milliárd forint összegű adomány a PENNY-től
Nagyszerű eredményeket ért el karitatív partnereivel közösen a PENNY Magyarország…
Tovább olvasom >