Kínában bővít a McDonald’s
A McDonalds a következő öt évben 2500-ról 4500-ra akarja növelni üzletei számát, és évente két számjegyű árbevétel-növekedést tervez Kínában – olvasható a portfolio.hu-n.
Az amerikai központú gyorsétterem-hálózat kedden azt is bejelentette, hogy főként a kisebb városokban akar terjeszkedni.
A napokban lezárták azt az ügyletet, amelynek keretében a McDonalds kínai érdekeltsége 80 százalékát eladta a kínai állami Citic befektetési csoportnak és az amerikai Carlyle-csoportnak. Ezáltal csökken ugyan a közvetlen bevétel, de mérséklődnek a költségek is, a licenszdíj-bevétel pedig erősen megnő. A McDonald’s-nak világszerte 37 ezer étterme van, ebből 14 ezer az Egyesült Államokban.
Az amerikai üzletmenet lanyhulása miatt több gyorsétterem-társaság fordult Kína felé, a Starbucks például azt tervezi, hogy 2021-ig 5000 kávézót nyit Kínában. Néhányan azonban nem boldogulnak, a Yum!Brands, a KFC és a Pizza Hut tulajdonosa külön társaságba szervezte ki 7500 kínai üzletét, miután nem tudott gátat vetni az eladások csökkenésének. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Tizenkét hónapja csökkennek az élelmiszerárak Kínában
Júniusban a vártnál nagyobb mértékben mérséklődött az éves infláció Kínában:…
Tovább olvasom >Intelligens ipari parkot nyitott a McDonald’s
A McDonald’s jelentős lépést tett a kínai piacon való szerepvállalásának…
Tovább olvasom >MTÜ: élénkül a kínai beutazó turizmus
Egyre jobban élénkül a kínai beutazó turizmus Magyarországon és Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >