Kínában növekedne a Nestlé
A világ legnagyobb élelmiszerkonszernje növelni kívánja piaci részesedését Kínában, mely hamarosan a Nestlé második legnagyobb piaca lehet az Egyesült Államok mögött.
Az áttörés már 2011-ben sikerült két tranzakció révén, amelyek segítségével a Nestlé többségi részesedést szerzett a legnagyobb kínai édességtermelőben, a Hsu Fu Chiben, valamint a Yinlu Foods cégben.
A Neue Zürcher Zeitung szerint azonban az 1,3 milliárd kínai még igen alacsony, évi 3500 dolláros átlagjövedelemmel rendelkezik, és csomagolt élelmiszerekre és italféleségekre mindössze fejenként 150 dollárt költ. A vállalatnak emellett szembe kell néznie azzal a ténnyel is, hogy az ország fogyasztási szokásai alapvetően eltérnek az európaiaktól. Erre jó példa a Kit Kat, az Európában népszerű csokoládé szelet, mely Kínában nem igazán nyerte meg a vásárlókat.
A svájci konszern várhatóan továbbra is kettős jelenléttel igyekszik meghódítani a kínai piacot: egyrészt hangsúlyozza származási országát és ezzel promotálja az olyan, élelmiszerbiztonsági szempontból érzékeny termékeket, mint a bébiételek. Másrészt kínai partnerei révén hazai termékekkel erősít az élelmiszerpiacon, nem zárva ki a további felvásárlásokat sem. (NZZ – Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >