Kínában növekedne a Nestlé
A világ legnagyobb élelmiszerkonszernje növelni kívánja piaci részesedését Kínában, mely hamarosan a Nestlé második legnagyobb piaca lehet az Egyesült Államok mögött.
Az áttörés már 2011-ben sikerült két tranzakció révén, amelyek segítségével a Nestlé többségi részesedést szerzett a legnagyobb kínai édességtermelőben, a Hsu Fu Chiben, valamint a Yinlu Foods cégben.
A Neue Zürcher Zeitung szerint azonban az 1,3 milliárd kínai még igen alacsony, évi 3500 dolláros átlagjövedelemmel rendelkezik, és csomagolt élelmiszerekre és italféleségekre mindössze fejenként 150 dollárt költ. A vállalatnak emellett szembe kell néznie azzal a ténnyel is, hogy az ország fogyasztási szokásai alapvetően eltérnek az európaiaktól. Erre jó példa a Kit Kat, az Európában népszerű csokoládé szelet, mely Kínában nem igazán nyerte meg a vásárlókat.
A svájci konszern várhatóan továbbra is kettős jelenléttel igyekszik meghódítani a kínai piacot: egyrészt hangsúlyozza származási országát és ezzel promotálja az olyan, élelmiszerbiztonsági szempontból érzékeny termékeket, mint a bébiételek. Másrészt kínai partnerei révén hazai termékekkel erősít az élelmiszerpiacon, nem zárva ki a további felvásárlásokat sem. (NZZ – Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >