Kínában népszerűsítik a magyar borokat
A magyar borok kínai promóciójára kiírt 25 ezer eurós pályázat nyertese szerint a Földművelésügyi Minisztérium támogatása nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a világ második legnagyobb piacán sikerrel szerepeljenek a magyar borok.
Varga-Sabján Dávid, a Magyar Kézműves Borászok Szövetségének pekingi irodavezetője a „Furmint arcai” elnevezésű szakmai találkozón elmondta: vállalásuknak megfelelően 2016 végéig 11 rendezvényen népszerűsítik a minőségi magyar borokat. A kiválasztott „zászlóshajók”, amelyekre összpontosítanak, az aszú, a furmint és három vörösbor: a kékfrankos, a bikavér és a villányi franc.
Úgy vélte, a hatalmas kínai piacon csak a magyar piaci szereplők összefogása, közös fellépése egyengetheti a szakmai körökben egyébként egyre ismertebbé és népszerűbbé váló magyar borok útját. A 15 éve Kínában dolgozó szakember hozzátette: az elmúlt fél év intenzív marketingmunkájának eredményeként az említett öt borból két konténer, vagyis 35 ezer palack szinte azonnal vevőre talált.
„Nem mellékesen sikerült egy konténer magyar hordót is eladnunk, amelyek már úton vannak Kínába” – jegyezte meg.
Elmondta: promóciós programjuk a személyes találkozók során átadott tudásra, a borok megismertetésére, a kínai szakmai és szélesebb közvéleményt formáló személyiségek megnyerésére épül, amit szerinte azért fontos, mert a magyar borok mögött egyelőre nincs olyan tőke, ami a hatékony marketinghez elegendő volna.
A rendelkezésre álló magyar és kínai statisztikák szerint 2014-ben 1 millió 100 ezer liter magyar bort szállítottak a kínai szárazföldre, ami értékben 3,24 millió eurónak felelt meg. Piaci szakértők szerint a mennyiség egyértelműen növekszik, és az exporton belül nő a fehér borok, valamint a pezsgő, pezsgőbor aránya is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mókás éttermi kampány: aki leadja a telefonját, ingyen bort kap
Az észak-itáliai Verona városában található Al Condominio étterem egy különleges…
Tovább olvasom >Jönnek az újabb hungarikum-pályázatok
Az idei évben összesen 445 millió forint értékű hungarikum-pályázatot hirdet…
Tovább olvasom >A bortermeléshez nélkülözhetetlenek az alacsony környezetterhelésű technológiák
Az agrártárca elkötelezett amellett, hogy Magyarországon minél kisebb környezetterheléssel járjon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >18+! Az energiaital után a kóla lesz a következő?
A Magyarországon érvénybe lépő új szabályozás értelmében tilos lesz energiaitalokat…
Tovább olvasom >