Kínában népszerűsítik a magyar borokat
A magyar borok kínai promóciójára kiírt 25 ezer eurós pályázat nyertese szerint a Földművelésügyi Minisztérium támogatása nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a világ második legnagyobb piacán sikerrel szerepeljenek a magyar borok.
Varga-Sabján Dávid, a Magyar Kézműves Borászok Szövetségének pekingi irodavezetője a „Furmint arcai” elnevezésű szakmai találkozón elmondta: vállalásuknak megfelelően 2016 végéig 11 rendezvényen népszerűsítik a minőségi magyar borokat. A kiválasztott „zászlóshajók”, amelyekre összpontosítanak, az aszú, a furmint és három vörösbor: a kékfrankos, a bikavér és a villányi franc.
Úgy vélte, a hatalmas kínai piacon csak a magyar piaci szereplők összefogása, közös fellépése egyengetheti a szakmai körökben egyébként egyre ismertebbé és népszerűbbé váló magyar borok útját. A 15 éve Kínában dolgozó szakember hozzátette: az elmúlt fél év intenzív marketingmunkájának eredményeként az említett öt borból két konténer, vagyis 35 ezer palack szinte azonnal vevőre talált.
„Nem mellékesen sikerült egy konténer magyar hordót is eladnunk, amelyek már úton vannak Kínába” – jegyezte meg.
Elmondta: promóciós programjuk a személyes találkozók során átadott tudásra, a borok megismertetésére, a kínai szakmai és szélesebb közvéleményt formáló személyiségek megnyerésére épül, amit szerinte azért fontos, mert a magyar borok mögött egyelőre nincs olyan tőke, ami a hatékony marketinghez elegendő volna.
A rendelkezésre álló magyar és kínai statisztikák szerint 2014-ben 1 millió 100 ezer liter magyar bort szállítottak a kínai szárazföldre, ami értékben 3,24 millió eurónak felelt meg. Piaci szakértők szerint a mennyiség egyértelműen növekszik, és az exporton belül nő a fehér borok, valamint a pezsgő, pezsgőbor aránya is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Világot átívelő borászati összefogás – bemutatjuk a The Global AVA nemzetközi szervezetet
A kaliforniai Livermore-völgyi Borászati Közösség 2025. február 26-án bejelentette a…
Tovább olvasom >Februárban csökkent a fogyasztói árindex Kínában, bő egy éve először
Kínában februárban több mint egy éve először csökkent a fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >