Kínában népszerűsítik a magyar borokat
A magyar borok kínai promóciójára kiírt 25 ezer eurós pályázat nyertese szerint a Földművelésügyi Minisztérium támogatása nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a világ második legnagyobb piacán sikerrel szerepeljenek a magyar borok.
Varga-Sabján Dávid, a Magyar Kézműves Borászok Szövetségének pekingi irodavezetője a „Furmint arcai” elnevezésű szakmai találkozón elmondta: vállalásuknak megfelelően 2016 végéig 11 rendezvényen népszerűsítik a minőségi magyar borokat. A kiválasztott „zászlóshajók”, amelyekre összpontosítanak, az aszú, a furmint és három vörösbor: a kékfrankos, a bikavér és a villányi franc.
Úgy vélte, a hatalmas kínai piacon csak a magyar piaci szereplők összefogása, közös fellépése egyengetheti a szakmai körökben egyébként egyre ismertebbé és népszerűbbé váló magyar borok útját. A 15 éve Kínában dolgozó szakember hozzátette: az elmúlt fél év intenzív marketingmunkájának eredményeként az említett öt borból két konténer, vagyis 35 ezer palack szinte azonnal vevőre talált.
„Nem mellékesen sikerült egy konténer magyar hordót is eladnunk, amelyek már úton vannak Kínába” – jegyezte meg.
Elmondta: promóciós programjuk a személyes találkozók során átadott tudásra, a borok megismertetésére, a kínai szakmai és szélesebb közvéleményt formáló személyiségek megnyerésére épül, amit szerinte azért fontos, mert a magyar borok mögött egyelőre nincs olyan tőke, ami a hatékony marketinghez elegendő volna.
A rendelkezésre álló magyar és kínai statisztikák szerint 2014-ben 1 millió 100 ezer liter magyar bort szállítottak a kínai szárazföldre, ami értékben 3,24 millió eurónak felelt meg. Piaci szakértők szerint a mennyiség egyértelműen növekszik, és az exporton belül nő a fehér borok, valamint a pezsgő, pezsgőbor aránya is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Vesztergombi Ferenc kapta idén a Magyar Bor Akadémia Életmű Díját
A szőlő és a bor nemcsak több százezer embernek ad…
Tovább olvasom >Bor ellen kampányol, miközben a borágazatot képviseli? Wáberer György kihívása botrányt kavart
Jelentős felháborodást váltott ki a hazai borászok körében Wáberer György…
Tovább olvasom >Tavaly 1,7 millió hektoliter bort fogyasztottak Magyarországon
Tavaly összesen 1,7 millió hektoliter, átlagosan fejenként 17,1 liter bort…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >