Kínába megy a Sarajevsko
A balkáni állam fővárosában, Szarajevóban működő sörgyár hivatalosan bejelentette, megkezdte legnépszerűbb termékének, a „Sarajevsko”-nak a szállítását Kínába – írja az Asia Times nyomán az origo.
A virágkorát az Osztrák-Magyar Monarchia idején élő sörgyárat még 1864-ben alapították, és nem pusztán a Balkán, de az egész akkori birodalom egyik legjobb hírű sörfőzdéjeként tartották számon. A ma is működő sörgyár – nem messze a Ferenc Ferdinánd elleni merénylet helyszínétől – a délszláv háborúk idején is fontos szerephez jutott, az 1992-ben az ostromlók körbezárta várost innen látták el forrásvízzel.
A gyár ma is működik, termékei pedig mind belföldön, mind külföldön, egyre keresettebbek.
A termékpalettán zászlóshajónak számító „Sarajevsko” változatait Horvátországba, Észak-Macedóniába, Szlovéniába, Ausztriába, Németországba, Albániába, az USA-ba, Svédországba, és most már Kínába is exportálják.
A sör egy kínai expon mutatkozott be először, és nem sok idő kellett ahhoz, hogy egy ottani cég jelezze partnerségi szándékát a Miljacka folyótól nem messze készülő termékekre. A vonatkozó megállapodást gyorsan meg is kötötték a kínai delegáció szarajevói látogatását követően.
Miért bíznak a kínaiak a távoli Balkánon készülő sör sikerében?
Az elmúlt évek adatai alapján, Kínában hihetetlen mértékben nő a sörpiac. Bár az eladott mennyiség tavaly 10 százalékkal volt kevesebb, mint 2013-ban, de a pénzügyi növekmény így is óriási. Öt év alatt 40 százalékkal ugrott meg az értékesítési mutató, ami az Euromonitor adatai szerint azt jelenti, hogy
2018-ban már 93 milliárd dolláros volt a kínai sörpiac volumene.
Ez közel 27 ezer milliárd forint.
A piacot jelenleg három nagyvállalat, a China Resources Beer, a Csingtao Brewery és a belga AB InBev uralja. Jelentések szerint viszont hihetetlen ütemben nő a kézműves sörök iránti kereslet, különösen a fiatal, milleniumi generációhoz tartozó kínaiak körében. A piackutatási eredmények alapján, ezek a fogyasztók keresik és hajlandók is megfizetni a prémium minőséget, valamint a különleges élményeket ígérő importsöröket, melyek között a tájékozódáshoz elsősorban az online felületeket veszik igénybe. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Cseh sörgyárak nem szállítanak Oroszországba
A cseh sörgyárak nem szállítanak sört Oroszországba, többségük már 2022…
Tovább olvasom >2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Bakancslista 2025: Országos Főzdetúra – ingyenes sörkóstolóval várják a sörkedvelőket
Egyedülálló kiadvány készült a sörkedvelők számára: a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >