Kínába megy a Sarajevsko
A balkáni állam fővárosában, Szarajevóban működő sörgyár hivatalosan bejelentette, megkezdte legnépszerűbb termékének, a „Sarajevsko”-nak a szállítását Kínába – írja az Asia Times nyomán az origo.
A virágkorát az Osztrák-Magyar Monarchia idején élő sörgyárat még 1864-ben alapították, és nem pusztán a Balkán, de az egész akkori birodalom egyik legjobb hírű sörfőzdéjeként tartották számon. A ma is működő sörgyár – nem messze a Ferenc Ferdinánd elleni merénylet helyszínétől – a délszláv háborúk idején is fontos szerephez jutott, az 1992-ben az ostromlók körbezárta várost innen látták el forrásvízzel.
A gyár ma is működik, termékei pedig mind belföldön, mind külföldön, egyre keresettebbek.
A termékpalettán zászlóshajónak számító „Sarajevsko” változatait Horvátországba, Észak-Macedóniába, Szlovéniába, Ausztriába, Németországba, Albániába, az USA-ba, Svédországba, és most már Kínába is exportálják.
A sör egy kínai expon mutatkozott be először, és nem sok idő kellett ahhoz, hogy egy ottani cég jelezze partnerségi szándékát a Miljacka folyótól nem messze készülő termékekre. A vonatkozó megállapodást gyorsan meg is kötötték a kínai delegáció szarajevói látogatását követően.
Miért bíznak a kínaiak a távoli Balkánon készülő sör sikerében?
Az elmúlt évek adatai alapján, Kínában hihetetlen mértékben nő a sörpiac. Bár az eladott mennyiség tavaly 10 százalékkal volt kevesebb, mint 2013-ban, de a pénzügyi növekmény így is óriási. Öt év alatt 40 százalékkal ugrott meg az értékesítési mutató, ami az Euromonitor adatai szerint azt jelenti, hogy
2018-ban már 93 milliárd dolláros volt a kínai sörpiac volumene.
Ez közel 27 ezer milliárd forint.
A piacot jelenleg három nagyvállalat, a China Resources Beer, a Csingtao Brewery és a belga AB InBev uralja. Jelentések szerint viszont hihetetlen ütemben nő a kézműves sörök iránti kereslet, különösen a fiatal, milleniumi generációhoz tartozó kínaiak körében. A piackutatási eredmények alapján, ezek a fogyasztók keresik és hajlandók is megfizetni a prémium minőséget, valamint a különleges élményeket ígérő importsöröket, melyek között a tájékozódáshoz elsősorban az online felületeket veszik igénybe. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >Donald Trump tervezett vámjai kihívások elé állítják az amerikai alkoholipart
Donald Trump, az Egyesült Államok elnökjelöltje, 25%-os vámot javasolt a…
Tovább olvasom >Fenntarthatóbb sörök – A nap képe
Sörök nem szabványos, frissként nem eladható gyümölcsökből.
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >